Mijn dagelijkse bezigheden - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Mijn dagelijkse bezigheden - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Mijn dagelijkse bezigheden

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

08 December 2015 | Australië, Griffith

Hier weer een berichtje vanuit Australië.

Het begint al te wennen in het gezin, en gaat ook wel wat beter.
Die ouders zeggen nu vaker tegen die kinderen dat ze naar mij moeten luisteren dus dat is wel fijn. Die kinderen gingen eerst elke keer naar een van de ouders om te zeggen wat ze van mij moesten doen, kamer opruimen, tanden poetsen, tas inpakken etc. Daarnaast ben ik zelf wat strenger geworden, door middel van tot 5 tellen hoop ik dat die kinderen doen wat ze moeten doen en anders zijn er gevolgen voor hun. De jongste van 2 bijvoorbeeld heeft de gewoonte om keihard te schreeuwen als hij niet zijn zin krijgt. Wanneer hij dat nu dus doet zet ik hem in z'n kamer neer(hij kan zelf de deur niet open krijgen) en mag hij er weer uit als hij klaar is met schreeuwen.

Zo ziet mijn week er ongeveer uit:

Maandag om 7 uur de kinds uit bed halen(ik sta 5 voor 7 op). Hun het dagelijkse routine doen -ontbijten, tandenpoetsen, kleren aan, zonnebrand op- de oudste moet dan ook nog zijn schooltas inpakken. De avond ervoor heb ik zijn lunch al klaar gemaakt en die staat in de koelkast. Om 8.15 word de oudste opgehaald en blijven de andere thuis. Die gaan met moeder mee om 9 uur naar een of ander groep van moeders waar voor de kids spelletjes zijn en de moeders met elkaar praten. Tot 12 uur heb ik even rust. Daarna komen zij en hou ik ze bezig en doe ik wat huishoudelijke taken. Om half 4 komt de oudste thuis en vaak gaan we dan even zwemmen. Die moeder gaat dan ook mee het water in en probeert die kinderen te leren zwemmen. Zodra we het water uit gaan, trekken de kids hun pyjama aan en mag er even tv gekeken worden. Ik of de moeder koken het avond eten. Na het avond eten is het meteen bedtijd voor alle 3. Na tandenpoetsen en een verhaaltje gaan ze allemaal te bed. De oudste moet zelf elke avond een boekje lezen en dat schrijven we in een boekje, zodat hij bijhoud hoeveel avonden hij heeft gelezen, we zitten nu op de 180 ongeveer. Daarna lees ik Eem hoofdstuk van Charlie en de chocoladefabriek voor. Wanneer ook hij in bed ligt, maak ik de lunch klaar voor de volgende dag, voor Eric matilda en hun vader. Daarna is het rond 8 uur en ben ik klaar met werken.

Op dinsdag gaat matilda naar pre school en wordt zij samen met Eric om 8.15 opgehaald door de buurvrouw en naar de schoolbus gebracht. s ochtends is het een drama om haar uit bed te halen. Die wilt echt niet zo vroeg haar bed uit en negeert dan ook alles. Alleen wanneer haar moeder komt wilt ze wel haar bed uit, fijn dus... Gelukkig gaat Eric wel z'n bed uit en moet ik hem constant herinneren wat hij moet doen, anders is hij zo afgeleid. Oscar maak ik wakker maar laat ik altijd nog even in z'n bedje liggen, als hij eruit wilt kan hij er zelf uitklimmen. Als de oudste 2 naar school zijn ben ik samen met Oscar en die moeder, soms werkt ze in het kantoortje en vaak staat ze in de keuken omdat zij de gewoonte heeft dat er altijd cake in huis moet zijn. Verder speelt Oscar veel alleen en vraagt hij mij om een boekje te lezen. Maar veel nodig heeft hij niet. Hij zit nu in een fase dat hij alles zelf wilt doen. Om ongeveer 10 uur is het tijd voor fruit en rond 12 uur lunch. Dan om half 4 komen de 2 oudste weer en is het hetzelfde als alle andere avonden.

Op de woensdag hoef ik alleen in de ochtend en avond te helpen. Eric gaat naar school, matilda naar pre school in griffith en Oscar naar daycare. Die moeder rijd dan naar griffith (70km hier vandaan) en brengt matilda en Oscar weg en gaat zelf haar wekelijkse boodschappen doen. Ik mag mee en dan zet ze mij af in het stadje. Griffith is de dichtstbijzijnde stad voor ons. Ik ben tot nu toe paar keer maar de bios geweest in me eentje en heb een beetje rondgelopen om te kijken wat er allemaal was. Er zijn nog best veel winkels hier, maar veel kopen kan ik niet, moet allemaal weer in m'n backpack passen.
Rond 4 uur halen we de kids op en rijden we richting huis. Eric is dan bij de buren (10min hier vandaan) en die halen we ook meteen op. Op de woensdag is er geen tijd om te zwemmen Rn zetten we de kids voor de tv zodat wij de auto kunnen uitladen en het eten voorbereiden.

Op de donderdag en vrijdag zijn de jongste 2 thuis. Om de week op de donderdag komt de boekhoudster en is die moeder daar de hele dag mee bezig. Met matilda tekening dan vaak en spelen we spelletjes, Oscar doet vaak wat hij zelf wilt, en ik moet gewoon opletten dat hij er niet vandoor gaat. Overigens is dat verder niet meer gebeurd. In de avond is het hetzelfde als alle andere avonden.

Op de zaterdag gaat de oudste vaak met z'n vader mee, hij vind het bar interessant wat z'n vader allemaal doet en kijkt de hele week er naar uit om met z'n vader mee te gaan. Met de jongste 2 ben ik dan thuis en die moeder is er ook altijd nog. Zaterdag is de was dag en word alles gewassen en schoongemaakt (schoonmaken is hier alleen stofzuigen en moppen). En verder speel ik veel met Matilda en gaat Oscar z'n eigen gangetje.

En zondag ben ik vrij en kom ik absoluut niet om 7 uur uit m'n bed, ondanks dat ik dan wel waarschijnlijk al wakker ben. Zodra ik een beetje ontwaakt ben pak ik een ligstoel en ga ik aan het zwembad liggen en doe ik verder lekker NIKS, maar dat doe ik eigenlijk de hele week al.

Iets wat ik hier dus lastig vind is dat de moeder altijd thuis is, en als er wat is gaan die minder meteen naar die moeder toe in plaats dat zij mijn hulp vragen. Helaas stuurt die moeder hun ook niet echt aan om het aan mij te vragen waardoor ik me dus nutteloos voel. Wanneer de luier bijvoorbeeld van de jongste verschoont moet worden is het 9 van de 10 dat alleen zijn ,onder dat mag doen. Net als matilda uit bed halen, mag alleen die moeder doen. Ik ben benieuwd hoe het gaat als de baby er is en die moeder weinig tijd heeft, maar dat is over een maandje pas.

Goed ik tel nog altijd af nu nog 82 dagen!

Verder ben ik volgende week zaterdag jarig, hoera! Maar dat heb ik hier niet gezegd, eigenlijk weinig behoeft aan hier. Niemand kan op visite komen en die kinderen vragen al elke dag of ik een kado voor hun heb. Volgend jaar maar lekker vieren!

Mocht je wel een verjaardagskaart willen sturen is dit mijn adres:

Tanally pty ltd
Carralgane
Bluff road
Binya nsw 2665

Vandaag m'n eerste kaartje vanuit Nederland ontvangen! Heeft ongeveer 3 weken geduurd dus mocht je een verjaardags kaart sturen ben je te laat, maar misschien haalt de kaart de kerst het nog. En anders kan het altijd electronisch.

Ik hou op met schrijven voor nu, hopelijk is het niet te saai en langdradig.

Liefs Ilse

  • 08 December 2015 - 12:04

    Daphne:

    Hi ilse,

    Wat een lang verhaal zeg! Wel leuk om te lezen dat dit nou de dag van een "nany" is.

    En inderdaad wel vreemd dat die moeder elke keer thuis is (waarom heb je dan een au-pair?)
    Maar goed, zijn de kids ook wel een beetje lief voor je?
    Zijn die ouders eigenlijk wel aardig voor je?
    Is de omgeving dan op z'n minst wel heeel erg mooi daar?

    Stel me echt zo voor dat je in zo'n huis zit zoals in "little house on the prairie" haha.
    Ik vind dat je het de kids wel moet vertellen hoor dat je jarig bent (heeft mams weer een reden om nog meer cake te bakken ;)..)

    Geniet je er ook nog een beetje van?

    Liefs,

  • 08 December 2015 - 12:05

    Daphne:



    ..shit.... Nanny bedoelde ik :)

  • 08 December 2015 - 12:22

    Ilse Groot:

    Hi daphne!

    De kids zijn wel lief hoor, maar ook wel verwent.
    De omgeving is niet zo heel mooi, ze verbouwen hier graan dus dat zit er om het huis heen. Ze hebben z'n 8000 m2 en alles is dus beetje beige gekleurd. Ik zal van de week even foto's maken en op Facebook zetten heb je een beetje een idee waar ik zit. Jij nog een leuke verjaardag gehad?
    Leuk dat je me trouwens 'volg' op m'n blog!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 43014

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: