It's my birthday! - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu It's my birthday! - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

It's my birthday!

Door: Ilsegroot

Blijf op de hoogte en volg ilse

19 December 2015 | Australië, Griffith

Hier een berichtje vanaf de andere kant van de wereld en dat nog wel op mijn verjaardag. Ondanks dat die hier alweer bijna afgelopen is, ben ik in Nederland nog wel jarig!

De zomervakantie is hier afgelopen woensdag begonnen, Eric hoeft niet meer naar school elke dag en Matilda niet meer maar pre-school. Dat houd in dat ze alle drie elke dag thuis zijn. Eigenlijk wel gezelliger vind ik, nu is er wat meer voor mij te doen.

Verder beleef ik niet elke dag veel bijzonders, vaak is het de zelfde routine en is er eigenlijk altijd wel een ouder aanwezig.
Deze week ben ik z'n 1,5 uur alleen gelaten met alle 3 de kinderen. En dat ging prima.
Gister avond moest die moeder weg en ze had geregeld dat de vader dan thuis zou zijn zodat in het niet alleen hoeft te doen. Voordat zij weg was had ik alvast de lasagne gemaakt en terwijl dat in de oven zat ging ik zwemmen met de kids. De vader kwam wat later het water in want die moest nog wat dingen doen voor z'n werk. Het is wel leuk om te zien dat wanneer ik alleen met de kids ben de jongste Oscar gemakkelijker is, anders wilt hij altijd zijn moeder en kan ik niets voor hem doen. Maar gister in het water accepteerde hij wel dat hij mij vast moest houden. Ze zwemmen hier namelijk zonder bandjes.

Andere leuke dingen zijn dat ze mijn lasagne lekkerder vinden dan die van hun moeder, de jongste wou zelfs voor de derde keer z'n bord volscheppen, dat maar niet gedaan.

Laatst was de vader er met het avond eten, wat hij meestal niet is. Maar dat was best awkward. Ik had eten gekookt (gewokte cougette/ui/champignons met aardappelen en vlees) en de kinderen waren niet dol op de groente. Bij die moeder is het dan zo dat ze het niet hoeven op te eten maar dan ook geen toetje krijgen (een toetje is een snoepje, koekje of cake). Die vader werd erg boos op Eric de oudste dat hij het niet wou opeten. Terwijl die vader ijs uit de vriezer pakt en chocolade saus erop giet zegt hij tegen Eric dat wanneer hij z'n bord leeg heeft hij ook wat mag, maar alleen binnen een bepaalde tijd. Terwijl die tijd al op was zat hij nog steeds te pushen dat Eric het moest opeten, dat terwijl de andere 2 kids nog meer op hun bord hadden dan Eric. Ook die moeder was het er niet mee eens en die twee waren aan het bekvechten(wel zachtjes) in de keuken. Uiteindelijk had Eric alles op en zegt die vader, Goedzo en nu naar bed. Ik vond het zo sneu, ook omdat de andere twee kids helemaal weinig op hadden en die vader kan schreeuwen niet normaal. Wel vroeg hij of ik ijs wou, maar ook mijn bord was niet leeg, dus niet eerlijk tegen over de kids dus ik bedankte.

Verder is het hier elke dag tussen de 30 en 40 graden, dus ben ik heel erg blij met het zwembad. Zou niet weten wat ik anders zou moeten doen.

In m'n vrije tijd maak ik ook veel gebruik van het zwembad. Er is hier verder weinig te doen en op de zondag willen ze graag dat ik thuis ben. Helaas hebben ze geen onbeperkt internet en kan ik dus niet even een leuke film of serie downloaden.

Verder zijn hier natuurlijk andere dieren dan dat wij in Nederland hebben. Laatst bracht ik Eric naar de schoolbus en zagen we 2 emoe's in het weiland rennen (video op Facebook) dat was echt een grappig gezicht.
Ook zijn hier spinnen, grote spinnen die ik eng vind en kleine spinnen, die ik in eerste instantie niet zo eng vond, totdat ik te horen kreeg dat die giftig zijn en kinderen en mensen met een mindere weerstand kunnen er dood aangaan. Super chill, want dat kleine spinnetje vind ik overal.
Verder nog geen slangen gezien maar wel een dikke hagedis.

Verder weten ze overigens dat het mijn verjaardag was. Monica (de moeder) vroeg donderdag plotseling wanneer het eigenlijk mijn verjaardag was.. Monica had daarom wat vriendinnen van haar uitgenodigd. Daar zat ik dan om 10uur in de ochtend in het zwembad met 3 hoog zwangere vrouwen, allemaal in januari uitgerekend. Gelukkig was de buurvrouw er ook, wat anders dan de bevallings verhalen en zwangerschaps kwalen. Later doe dag zouden we naar een waterpark gaan. Super tof natuurlijk. Nou ik zal een foto bij dit verslag plaatsten, en denk er dan bij dat ik in gedachte een waterpark met glijbanen en zwembaden.. Heerlijk in mezelf gelachen om dit. Uiteindelijk zijn we uit eten geweest bij de Italiaan. Pizza uiteraard. En nu zitten we in de auto onderweg naar huis (1uur rijden). In het stadje zijn we nog langs een aantal huizen gereden die in de kerstsferen waren omgetoverd, van dat Amerikaanse stijl, dat geeft me wel weer een december gevoel. Want vandaag was het mijn hotste verjaardag ooit, maar liefst 44 graden en dat terwijl ik redelijk vaak sneeuw op mijn verjaardag heb gehad.

Zo meteen even thuis en oma bellen en morgen lekker vrij!!

Iedereen bedankt voor de lieve verjaardags berichtjes!

Liefs Ilse

  • 19 December 2015 - 15:44

    Fia:

    Hi Ilse,

    Leuk om te lezen dat ze er duidelijk moeite voor hebben gedaan je een leuke verjaardag te bezorgen. Het is een sowieso een verjaardag die je niet snel zal vergeten

  • 19 December 2015 - 18:35

    Truda:

    Van harte gefeliciteerd nogmaals, we nemen vanavond een borreltje op je!
    Wat fijn voor je dat je een zwembad bij de hand heb, is anders niet uit te houden toch?
    Heel veel plezier en succes nog daar en hele fijne Kerstdagen, lijkt mij heel apart bij die temperatuur.

    Dikke kus vanaf de Kaag! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 42826

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: