Wist je dat... - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

08 Februari 2016 | Australië, Griffith

Wist je dat

- Ik vandaag 100 dagen in Australië ben, en dus 102 dagen van huis weg ben.

- Voorlopig niet van plan ben om terug te komen.

- Over 3 dagen mijn 3 maanden op een boerderij werken heb voldaan en daarom een tweede jaars visum kan aanvragen.

- Ik Matilda (4) geleerd heb hoe je een koprol in het water maakt.

- Matilda (4) en Oscar (2) Nederlandse worden leer, zo kunnen ze alsjeblieft en dankjewel.

- Ik ze ook liedjes leer in het Nederlands en Matilda die helemaal mee kan zingen. (Hansje pandje kevertje en in de manenschijn).

- Ik op de woensdagmiddag vrij heb en meestal in m'n eentje naar de film ga. Iets wat ik in het begin beetje gek vond maar nu niet meer.

- Terwijl ik woensdag in de stad ben met grote moeite geen kleren etc koop.

- Ik de supermarkt speculaas en mix voor nasi heb gevonden.

- Verder het Nederlandse eten niet mis.

- Oke, misschien mis ik hagelslag een beetje.

- In Australië hebben ze vegimate, wat ze op brood smeren en smaakt alsof je een hap zout opeet (Bahh!!)

- Mathew en Monica mij hier leren autorijden. Behalve in de automaat rijd ik nu ook in de schakkelauto.

- Tijdens het autorijden nog vaak de ruitenwissers aanzet in plaats van het knipperlicht.

- Bij het overstekken van de straat nog altijd het idee hebben dat ik naar de verkeerde kant kijk.

- Ik waarschijnlijk mijn aller eerste auto hier samen met m'n reismaatje ga kopen.

- De temperatuur bijna elke dag boven de 35 graden is.

- Dagelijks factor 50 opsmeer.

- Ik bijna net zo bruin ben als Mathew (de vader) die dagelijks buiten werkt het hele jaar rond.

- Ik vorige voor het eerst een lange broek een vest aan had, omdat het koud was. Het was op dat moment rond de 22 graden.

- Elke keer als ik naar buiten ga minimaal 20 vliegen op mij zitten.

- Behalve de dodelijke spinnen en slangen ik soms ook het idee heb dat muggen mij kapot willen stekken.

- Ik redelijk Australisch begin te spreken en daardoor dus heel vaak 'mate' zeg.

- Op 11 januari de baby is geboren, hij heet Harry

- Oscar (2) nog altijd het idee heeft dat Harry een pop is.

- Wist je dat het plaatste waar ik zit Binya heet en niet Griffith. Binya heeft helemaal geen centrum. Het dichtstbijzijnde dorp met centrum is Rankins Springs. Maar dat centrum stelt eigenlijk niets voor.


En wist je dat over minder dan 3 weken, 20 dagen om precies te zijn, ik eindelijk ga reizen!!

Liefs Ilse

  • 08 Februari 2016 - 11:09

    Geja:

    Wist je dat... ik jou een verschrikkelijk stoer wijfje vind! Veel plezier nog :)

  • 08 Februari 2016 - 20:29

    Fia Kolken:

    Hoi Ilse,

    Ja, nu weet ik veel meer ;-)
    Moet vast een goed gevoel zijn dat je je visum nu al in the pocket hebt. Alle vrijheid om de komende tijd in te vullen, moet heerlijk zijn. Geniet er van!
    Groetjes uit De Weere

  • 09 Februari 2016 - 09:53

    Tiny Groenland:

    Wat weer een mooi verhaal Ilse, ik ben altijd blij als ik weer wat van je hoor XXX oma

  • 09 Februari 2016 - 13:11

    Loes:

    Jeej eindelijk is het zo ver en ga je weer verder met reizen.
    Hopelijk vliegen deze 3 weken voorbij!
    Ik ben benieuwd naar jou auto die je gaat kopen.
    Veel plezier nog bij de familie daar en ik kijk uit naar je reis verhalen:)
    Liefs Loes

  • 17 Februari 2016 - 19:13

    Erika:

    Hey Ilse,

    Het is nu 17 februari en ik lees je leuke verhaaltje nu pas!
    Ik lees het met een glimlach, je geniet! Of geniet je omdat je straks verder kan reizen?
    Zou je graag even willen zien, wat zal je al veranderd zijn, bruin, blonde haren en met een accent, LEUK!
    Nu nog 2 weken, ff doorzetten!

    Dikke kus...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 43007

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: