City life - Reisverslag uit Perth, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu City life - Reisverslag uit Perth, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

City life

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

01 Mei 2016 | Australië, Perth

Maandag was dan onze laatste dag met de auto. We zijn verder richting Perth gereden en hebben bij een day use area weer even lekker gedouched. Daar zijn wij ook van start gegaan met het opruimen van de auto, want een troep dat hadden wij hoor. Na vele dingen te hebben weggegooid en andere spullen even schoongemaakt was de auto bijna klaar om ingeleverd te worden. Het enige wat nog gebeuren moest, is dat wij even door de wasstraat heen moesten rijden. Bij de day use area kwamen veel andere backpackers, gezellig gepraat en toen het donker werd naar een plaats gereden waar je mocht overnachten. Daar een potje skipbo gespeeld met 2 Duitsers die zo stoned als een garnaal waren, maar ook dat was wel gezellig.

Dinsdag ochtend zijn we eerst naar Fremantle gereden, dit is een wijk in Perth. Daar een aantal winkeltjes ingegaan op zoek naar souvenirs die Harro graag wilde. Daarna zijn we richting het hostel gegaan. Ik heb het goedkoopste hostel van Perth uitgekozen en dat straalt het hostel ook wel uit. Maar klagen mag ik niet, nu hoeven we niet elke nacht ons bedje oppompen, tent opzetten en in de ochtend alles afbreken. Want dat een paar weken lang begint ook te vervelen. We delen de kamer met 8 andere en tot nu toe is iedereen heel gezellig. Na het inchecken zijn we met de auto door de wasstraat gereden (60 dollar!) en hebben we de auto naar het verhuurbedrijf gebracht. Totaal maar liefst 13.391 kilometers gereden in 42 dagen! En dan hebben we maar een klein stukje van Australië afgereden. Een geweldige routetrip gehad, zo veel fantastische dingen mogen zien en doen. Een reis om nooit te vergeten. Na het inleveren van de auto hebben we sushi gehaald als avond eten. In het hostel de sushi opgegeten terwijl we skipbo aan het spelen waren. Terwijl we aan het spelen zijn krijg ik een telefoontje, of ik woensdag avond om 7 uur op sollicitatie gesprek kan komen. De afgelopen paar dagen heb ik namelijk op veel baantjes op Perth gesolliciteerd. Ik heb mijn vlucht naar nieuw-zeeland uitgesteld tot augustus en wil weer iets van 3 maanden gaan werken. Voornamelijk om dat reizen wel bijzonder te houden. Na het potje skipbo ben ik naar de kamer gegaan, daar begon ik me niet lekker te voelen en 15 minuten later lag ik omhelzend om de wc. Mogelijk dat de sushi niet goed gevallen is, die avond is alles er weer uitgekomen. Vies dat ik me voelde even gaan douche en vroeg mijn bed in. Hopelijk morgen beter.

Woensdag ochtend voelde ik me iets beter maar nog steeds zwak. Maar op de kamer blijven liggen de rest van de dag had ik geen zin in, dus samen met Harro zijn we naar Fremantle gegaan. De laatste souvenirs kopen voor Harro. Rond 6uur ben ik naar het kantoor gegaan voor m'n sollicitatie. Het gaat om een baantje bij een Paintbal bedrijf. Na een gesprek van 45 minuten ben naar het centrum van Perth gegaan want daar had ik met Harro afgesproken. Samen liepen we richting North Bridge waar meerdere Nederlanders een borreltje op de koning deden. Terwijl we er heen liepen werd ik gebeld door Jonny van het Paintbalbedrijf. Ze willen mij graag de baan aanbieden. Helemaal top dus. De bedoeling is dat ik kaartjes verkoop aan de mensen op straat of in een winkelcentrum. Elke keer als ik een sale heb gedaan, dus iets heb verkocht, krijg ik daar geld voor. Ja... Ik ben dus vanaf heden z'n irritante 'straatverkoper'. Aangekomen in North Bridge, een wijk in Perth, lopen we een bar in waar al 6 andere Dutchies zijn. Wat drinken besteld en gezellig gekletst met hun. De meeste zijn hier voor een langere tijd en werken of zoeken werk. Later komen er nog 2 andere bij en is het plan al snel gemaakt om naar een andere bar te gaan. Ik ben terug naar het hostel gegaan aangezien morgen m'n eerste werkdag is.

Donderdag ochtend ging m'n wekker al erg vroeg. Half 8 werd ik op het kantoor verwacht en ik was mooi optijd. Daar de rest van het team leren kennen, allemaal mannen, ik ben de enige vrouw in het team. Samen met Jonny en John ben ik naar het centrum gegaan en heb ik gekeken hoe het moet. Ik mocht om 12 uur al weer gaan. Ik ben weer even de stad in gegaan, heb wat boodschappen gedaan en ben terug naar het hostel gegaan. Met Harro en 2 Duitse meiden zijn we pizza gaan eten en hebben we films gekeken in de avond.

Vrijdag ochtend, ik hoefde niet te werken omdat ik had verteld dat ik een afspraak bij de tandarts had. Met het excuus dat m'n draadje gebroken is kwam ik mee weg. Maar in werkelijkheid had ik een andere sollicitatie. Dit keer als fundraiser, nog steeds die-irritante-persoon-die-jou aanspreekt-op-staat baan. Maar alles voor geld en out of my comfort zone. Want vreemde mensen op straat aanspreken is echt wel een vreemd iets. De sollicitatie ging ook dit keer prima, meteen werd mij de baan aangeboden en maandag mag ik beginnen. Oke cool.. Shit wat nu? Kan beide baantjes niet tegelijkertijd doen. En beide werken ze op basis van commissie, wat je verkoop, verdien je. Daar moest ik maar even over na denken. Morgen nog een dagje met de Paintbal en dan moet ik gewoon de knoop doorhakken.

Zaterdag ochtend weer m'n wekker zo vroeg. Snel afscheid genomen van Harro, hij pakt vandaag het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Vreemd dat hij straks weg is, maar ik ga mezelf wel redden hier. Na een dag te hebben gewerkt bij het Paintbal, heb ik nog steeds geen idee welke keuze ik ga maken. Maar het is zaterdag avond en ik ben eindelijk een keer in de stad, dus ik kan mijn luxe probleem echt wel een dagje voor mij uitschuiven. Gratis bbq in het hostel en de jongens doen mee aan een biljard competitie, prima avond dus. Bij de finale merkte ik wel dat ik moe was, maar ondanks dat had ik echt wel zin om even lekker te dansen, even gek doen. Dus. 10 minuten na de finale sta ik buiten met 4 Duitsers, 1 Amerikaan, 1 Italiaan en lopen we richting North bridge voor een gezellig avondje uit. Aan de bar 1 cider besteld van 11 dollar, dat doe ik dus ook niet meer. Naar boven gegaan en daar heerlijk gedanst. Af en toe zetten ik m'n cider neer naast de andere drankjes en ik kijk 1 seconde de andere kant op en weg is m'n cider. Stelletje boeven. Maar liever dat, dan dat ze er snel iets ingedaan hadden. Om 2 uur sluiten de club al en een half uur later stonden we buiten. De Italiaan en Amerikaan vonden het nog veel te vroeg en gingen opzoek naar een bar die nog open was. Met de Duitsers ben ik terug naar het hostel gegaan. Het was ongeveer 30 minuten lopen naar het hostel maar rond half 4 kwamen we pas aan. Mooie avondje gehad, maar tijd voor m'n bed.

Zondag ben ik tegen de middag naar de stad gegaan. Dit keer had ik spullen nodig voor mijn baan. Bij het Paintbal bedrijf moet ik een zwarte broek aan en zwarte schoenen. En bij het fundraising moet ik mezelf in een mantelpak (of wat anders netjes) gaan hijsen. Dus de beslissing moest ik dan eindelijk maken...
Lees volgende week hoe dit afloopt!



Nee hoor, ik heb een extra zwarte broek gekocht en zwarte schoenen. Paintbal it is.

Overigens ben ik benieuwd wie die ene persoon is die mijn blog leest? Nee hoor grapje, er is meer dan 1 lezer.
Laat even een reactie achter, dan vind ik ook leuk om te weten.

Liefst Ilse.

PS. Mocht je geïnteresseerd zijn in Paintbal tickets laat het mij weten. NU 80% KORTING!!

  • 01 Mei 2016 - 13:03

    Astrid:

    Wat weer een mooi verhaal, wel beter op je drankjes letten hè

  • 01 Mei 2016 - 13:19

    Fam Schilder:

    Lekker bezig dus Ilse!
    Geniet lekker en idd houd je drankjes in de gaten ;)

  • 01 Mei 2016 - 14:39

    Erika:

    Hi Ilse,

    Ik lees je blog en geniet ervan. Leuk om te horen dat je zo geniet! Succes als paintball verkoopster en laat op Facebook je pakje maar zien

  • 01 Mei 2016 - 20:04

    Nell Dekker:

    Ik heb je reisverslag gelezen, succes met je nieuwe baantje als paintball verkoopster.

  • 01 Mei 2016 - 20:48

    Harro:

    Have fun!!!

  • 01 Mei 2016 - 23:15

    Truda:

    Leuk verhaal weer Ilse, en succes met je baan!
    Groetjes vanaf de Kaag. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 42829

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: