Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

26 Maart 2016 | Australië, Devonport

Hi!
Hier weer een verslag van afgelopen week. Een heerlijk weekje Tasmanië, genoten heb ik zeker, van het warme weer en het geweldig landschap! Foto's staan uiteraard op Facebook en instagram.
Veel lees plezier!

Zaterdag hadden we een rustige dag, we zijn naar een day use area gegaan waar je gratis kon douche en hebben daar ons avond eten gemaakt en heerlijk van het zonnetje genoten. Daarna zijn we met de auto naar Melbourne gereden. Omdat zondag om 9uur de boot naar Tasmania zou vertrekken en we daar 2 uur van te voren moesten zijn, zijn we illegaal op een parkeerplaats gaan slapen. Gelukkig geen problemen mee gehad en nog lekker even over het strand gelopen.

Zondag begon de dag al vroeg. We hadden de wekker om kwart over 6 gezet. Een half uur later zat ik achter het stuur op weg naar de Ferry. Het was wel mooi dat we de zon op zagen komen terwijl we aan het boarden waren. Op de boot aangekomen zijn we in de buurt van een stopcontact gaan zitten om alles op te laden. Verder heb ik de hele reis ongeveer m'n boek gelezen en naar een presentatie over de nationale parken van Tasmanië geluisterd. In de avond kwamen we aan en zijn we direct naar de camping doorgereden om daar weer het tentje op te zetten. Meteen kwam er een Nederlandse jongen naar ons toe, hij was opzoek naar een lift, maar helaas voor hem gingen wij de verkeerde kant op. Ons plan was namelijk eerst naar de oostkust van Tasmania te gaan, hier zouden de mooie stranden zich bevinden en het weer zag er goed uit voor de komende dagen.

Maandag ochtend begon met een heerlijke douche op de camping. Daarna zijn we richting bay of fires gereden. Het uitzicht daar was echt super mooi. De wegen waren soms erg stijl en zat ik te gillen achter het stuur maar was het ook weer gaaf om zo te rijden. Daarna zijn we doorgereden richting wineglass bay die voor dinsdag op de planning stond. We hebben in de buurt een camping gezocht. Dat we aankwamen stond er al een Kangaroo op ons te wachten. Onze kampeerplaats voor de nacht was ergens in het bos waar je gratis mocht kamperen. Echter was de wc heel ranzig, het was z'n ding waar het invalt en blijft liggen, nog erger dan z'n dixi. Er waren meer mensen aan het kamperen in het bos, maar iedereen was erg op zichzelf. Gezien de avonden fris zijn ben ik op tijd de tent in gegaan en lekker in m'n slaapzak gaan liggen.

Dinsdag zijn we naar wineglass bay gereden. Wineglass bay staat bekent om een heel mooi uitzicht. Het was z'n 45 minuten omhoog lopen voor het uitzicht, maar dat was het dan ook meer dan waard. Zo mooi en helder. Wat mij opvalt is dat hier bijna niemand zwemt, terwijl het super mooi weer is. Ook bij bay of fires waar we maandag waren was gewoon niemand aan het zwemmen. Daar moest ik even verandering in brengen en na het wandelen zijn we bij Coles bay gaan zwemmen. Nikki is met haar grote geen het water in gegaan en vond het te koud. Maar de kou vond ik niet erg en ben heerlijk in m'n eentje gaan zwemmen in de zee met een onwijs gaaf uitzicht. Naast het strand was een douche die net als de zee koud is. Maar daar heb ik uitgebreid gedoucht en lekker m'n haren gewassen. Ondertussen was er een busje Aziaten aangekomen, maar in plaats van foto's van het uitzicht waren ze foto's van ons aan het maken terwijl we daar aan het douche waren. Daarna zijn we naar onze gratis camping gegaan. Ik heb een app op m'n telefoon gedownload waar je alle kampeer plaatsen in Australië kan vinden. Ik selecteer dan de gratis kampeer plaatsen, dit keer kwamen we uit in een heel klein dorpje. We mochten gratis kamperen naast de speeltuin. Dat was dan wel weer apart, we waren ook de enige daar. Maar verder hebben alle plekken wel een wc (of iets wat er op lijkt) en soms zelf een BBQ die je gratis mag gebruiken, super fijn!

Woensdag ochtend zijn we naar Hobart gereden. Daar zijn we naar een look out point gegaan waar je uitzicht over de hele stad heb, ook dit uitzicht was weer prachtig dat je gewoon de hele stad kunt zien. Daarna zijn we doorgereden naar Bruny island, met de boot was het 20 minuten ernaartoe varen. We hebben met de auto een rondje om het eiland gereden en weer naar een look out punt gelopen. Bij dit uitzicht kon je zien dat het eiland door middel van een smalle weg verbonden was met een ander stuk van het eiland. Weer een geweldig uitzicht dus. Later in de avond zijn we weer een camping op gaan zoeken. Vlakbij de Ferry was een camping die volgens de app een warme douche had, echter was de warme douche nergens te bekennen maar was er wel een BBQ, terwijl ik aan het koken was heeft Nikki ons tentje opgezet.

Donderdag zijn we richting de tahuna airwalk gegaan. Halverwege de rit reed er een politie met zwaailichten aan achter mij. Gezien de wegen hier smal zijn er er veel bochten in de weg zitten zocht ik naar een plek om uit te wijken. Echter op het moment dat ik ging stoppen, stond de politie ook stil achter mij. Nooit doorgehad dat ze mij aan het volgen waren. Goed, beetje zenuwachtig stapte ik de auto uit om te vragen wat er aan de hand was. Blijkbaar had ik ergens te hard gereden. Dat terwijl op de meeste wegen je 100 mag rijden en als ik dat zou doen met al die bochten zou ik het niet overleven. Maar de agent was erg aardig, nadat ik mijn rijbewijs en internationaal rijbewijs had gegeven werd ik vriendelijk verzocht om weer in de auto te gaan zitten. Uiteindelijk kwam de agent naar mij toe, hij vroeg hoe lang ik nog in Tasmanië verbleef en gaf mij een wijze les dat ik voortaan beter op de borden moet letten. Ik kwam er met een waarschuwing vanaf. Wat een geluk!
Bij tahune airwalk aangekomen zijn we gaan wandelen, ze hebben in een nationaal park een brug in de bomen aangelegd waardoor je tussen de boom toppen loop. Echt super gaaf, gezien de bomen zo hoog zijn. Er was een puntje wat doodlopend was maar wel ontzettend mooi uitzicht had. Nikki vond het eng om daar naartoe te lopen omdat de brug redelijk bewoog. Maar ik ben er wel naartoe gegaan. Daarna was het een stuk wandelen in het bos en waren er 2 wiebel bruggen, maar die konden 15 ton aan stond er op een bordje dus geen probleem. Overal waar we komen zijn er Aziatische mensen, maar het viel me op dat in de bijna 2 uur dat wij gewandeld hadden nog niemand waren tegen gekomen. Alleen liep er een oud stelletje achter ons. Verder was het bos verlaten, wat best bijzonder was gezien het zo mooi was daar. Na de wandeling zij we naar een ander nationaal park gegaan waar de hoogste bomen van de wereld staan. Daar aangekomen was er weer helemaal niemand en waren er 2 bomen die iets van 87 meter hoog waren. Daarna weer een gratis camping opgezocht. Dit keer stond er nog een ouder stel en waren we niet alleen. Ons tentje op gezet en weer op tijd m'n bed in, de nachten vind ik hier wel koud. Het is hier s'nachts tussen de 10 en 15 graden, warm voor Nederlandse begrippen, ijskoud voor mij.

Vrijdag ochtend waren we op tijd vertrokken richting cradle mountain. Uiteindelijk waren we rond 2 uur aangekomen. Bij het informatie centrum kreeg je verschillende routes mee om te wandelen. Om echt op cradle mountain te wandelen zou je ongeveer 8uur voor moeten uitrekken. Dat werd hem niet en we zijn voor een andere wandeling gegaan. Weer super mooi, we begonnen om een meer en uiteindelijk zijn we naar boven gelopen. Pittig maar het uitzicht was geweldig. Daar stond een bordje Wombat pool 15 minuten, dat was dan wel 15 minuten stijl omhoog. Maar een Wombat om het meer zou ik wel willen zien, dus wij omhoog. Daar aangekomen was er geen enkele wombat, maar wel weer een bordje dat er een andere route was, die weer gevolgd en weer iets van 30 minuten omhoog, dit keer was het niet alleen trap treden maar moesten we ook over rotsen lopen. Helaas zat het weer ons niet mee en gezien we in de wolk waren werden wij en de stenen zeiknat. Maar ondanks dat en een beetje geklaag heb ik het toch gedaan. Helaas van het bovenste stukje geen foto (bewijs) omdat het zo nat was. Op het laatste stukje, 50 meter voor het einde zagen we dan eindelijk de Wombat waar we naar opzoek waren. Dat beestje stond relax midden in een groot veld lekker gras te eten. Vermoeid en wel zijn we richting de camping gegaan, dit keer dezelfde camping als de eerste avond. Dit vanwege twee redenen:
1. We de volgende dag met de Ferry weer terug naar Melbourne zouden gaan.
2. Omdat we al 3 dagen geen douche hebben gehad. En de laatste douche die we hadden was koud en werd gezien als een foto sessie voor de Aziaten.
Dus na een wandeling van 2,5 uur door de bergen en de koude regen was ik meer dan toe aan een warme douche. Genoten heb ik zeker, ondanks dat er een timer van 5minuten opzat!

Zo ver mijn Tasmanië avontuur, vandaag zaterdag heb ik weinig gedaan. We heb heerlijk in het zonnetje gezeten en zijn naar Devonport gereden waar de boot vandaan zou vertrekken. Daar hebben we nog wat boodschappen gedaan voor aankomende dagen en hebben we in een park op een BBQ ons eten gemaakt. Nu zit ik op de boot, wat weer even luxe is omdat we een kamer hebben geboekt en uitgebreid kunnen douche. Ik kruip nu m'n bedje in want de bemanning zal ons morgen ochtend om kwart voor 5 wakker maken.

Liefs Ilse

  • 28 Maart 2016 - 10:33

    Erika:

    Hey Ilse, mooi verslag weer. Wat zal je veel foto's hebben als je weer thuis komt! Dat zal nog moeilijjk selecteren zijn. Maar het zal ook nooit kunnen weergeven wat jij voelt op de momenten dat je de foto maakt. Daarom lieve Ilse blijf vooral genieten van de uitzonderlijke momenten en plekken waar je komt en sla alles goed op in je hart en

    geheugen. Veel plezier op je verdere reis. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Devonport

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 42825

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: