Eerste maand - Reisverslag uit Chambord, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Chambord, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg ilse

16 Juni 2013 | Frankrijk, Chambord

Bonjour!!

Alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, vandaar ook maar weer een nieuw verslag. Het schrijven van een verslag wekelijks zit er niet in, helaas. Misschien maandelijks dan maar?

Gister was ik dan een maand in Frankrijk, nog minder dan 3 maanden te gaan en dan ben ik weer op Nederlandse bodem. Maar daar wil ik voorlopig niet aan denken, het bevalt me hier prima!

Het werk gaat hier goed, heb het erg naar me zin. Ik zelf doe de fun station, 4 tot 12 jaar, samen met Laura. Ook hebben we een mini fun station, 0 tot 5 jaar oud, en die doen Rachel en michelle. Tot nu toe maar 1 dag geen kinderen gehad. De rest van de dagen altijd wel kinderen gelukkig. We zijn op dit moment met 4 personen maar in juli komt er nog iemand bij. Laura vertrekt 27 juni maar er komt meteen een vervanger die dag. Ik werk 6 dagen in de week, dinsdag is mijn vrije dag.

In tegenstelling tot Mallorca vorig jaar woon ik in de middle of nowhere. Ik ben redelijk afhankelijk van andere om bijvoorbeeld naar de supermarkt te gaan. Ook het trein station is 6 km verderop en na een dagje shoppen is het best vermoeiend om dat nog te gaan lopen.

Al 2 keer op de dinsdag was het weer zo slecht dat we gewoon niet weg konden. Gelukkig was het de afgelopen keer en daarvoor beter. 2 weken geleden ben ik wezen shoppen in orleans met Rachel en Zoé. Samen met een jongen brett zaten we in de trein, hij moest naar parijs en moest overstappen in orleans. Toen de trein stopte wouden we weten waar we waren, waarop hij antwoorden we zijn in sortie, kijk daar het bordje....
Na een paar maanden Frankrijk wist hij nog niet dat sortie uitgang betekende, waarop ik en de andere best moesten lachen.

In orleans zijn we direct naar de hm gegaan en waren we allemaal goed geslaagd in een keer. de rest van de dag hebben we lekker op het terras gezeten genietende van het zonnetje.
Vorig week ben ik samen met dom, Laura en eloise naar een chocolade fabriek en een magic house geweest. De chocolade fabriek stelde niks voor, maar het magic house was wel leuk. Daarna ben ik samen met eloise uit eten geweest in blois. Een heerlijke vrije dag dus.

Verder ben ik een tijdje ziek geweest, wat natuurlijk minder is. Ik kon helaas mijn eten niet binnen houden en moest ik zo nu en dan de fun station uitrennen... Na ruim ander halve week er last van te hebben gehad ben ik samen met dom naar de dokter geweest. Ik heb bloed moeten prikken maar alles was gelukkig goed. Ik voel me nu al een stuk beter en heb nergens meer last van.

Tot snel!
De beloofde foto's komen nog... Die moeten nog gemaakt worden :)

  • 17 Juni 2013 - 20:18

    Erika:

    Hey kanjer, goed te horen dat het beter met je gaat.
    Ook fijn dat je het zo naar je zin hebt, houden zo.
    Loes en ik vertrekken morgen naar Londen voor 2 dgn, gelukkig gaat het door, ze had het wel spannend gemaakt, die Loes.
    We hebben er veel zin in en ik denk dat we tijd te kort hebben om alles te bekijken ,maar dan moeten we later nog maar eens gaan. Joe hoort gauw hoe alles was.
    Lieve groet Erika PS: je bloemen staan nog, dat was een goeie koop!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1100
Totaal aantal bezoekers 43040

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: