Week 1 - Reisverslag uit Chambord, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Chambord, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg ilse

17 Mei 2013 | Frankrijk, Chambord

Donderdag 9 mei was het zo ver, 4 maanden stage! Ondertussen wel gewent geraakt aan het afscheid nemen. Maar mijn koffer inpakken blijft een drama. Terwijl ik vorig jaar maar 15 kg mocht zou dit eigenlijk makkelijker moeten zijn. Maar alsnog op de weegschaal gaf het 24kg aan. SHIT er moesten dingen uitgehaald worden.. Na er een nachtje slapen had ik bedacht wat ik er aan zou gaan doen... Zo veel mogelijk in mijn handbagage proppen want die mocht zo zwaar mogelijk zijn.
Aangekomen op Schiphol samen met mijn ouders hebben we mijn bagage ingecheckt, 21kg maar geen problemen HELL YEAH! Nog samen met mijn ouders wat gedronken en daarna afscheid genomen en naar de douane gegaan.
Daar stond ik dan, in mee eentje bij de douane met heel veel andere onbekende mensen. Ik had nog een half uur voordat de gate zou sluiten dus dat zou ik wel halen. Bij de douane was het echter zo druk dat het 20 minuten duurde voordat ik aan de beurt was. Nog 10 minuten over om naar de andere kant van Schiphol te gaan, het stress kwam langszaam maar zeker. Uiteindelijk bij de handbagage controles had ik nog 5 minuten ongeveer. Moest kunnen dacht ik zo, snel met koffer op de band en doorlopen. Helaas deden ze een beetje moeilijk en moest ik zowel mijn laptop als mijn iPad apart op de band doen. Omdat ik zo goed had ingepakt zat dat natuurlijk onder alle het andere verstopt. Uiteindelijk alles op de band en zelf door de scanner heen. Maar nee, ook dat ging niet goed, of ik me vest uit wou trekken en ook die mocht de band op. Ongeveer de hele band zat vol met mijn spullen. Daarna werd ik gefouilleerd alsof ik 20 jaar in een tbs kliniek heb gezeten en mocht in eindelijk doorlopen. Met nog ongeveer 1 minuut op de klok probeerde ik al mijn spullen weer in dat koffertje te duwen. Met een sprintje naar de gate gerent om vervolgens er achter te komen dat het vliegtuig ruim 20 minuten vertraging had en daarom de gate pas was geopend en ik een van de eerste was....

In het vliegtuig zat ik naast een jongen die ook naar de training moest. Voor hem was het ook de eerste keer als teamleider maar had hij al meerdere malen voor eurocamp gewerkt. Tijdens de vlucht heb ik hem dan ook geen moment met rust gelaten omdat ik zo veel vragen had. Na 1 uur en 20 minuten kwamen we aan op Liverpool airport. Volgens de beschrijving zou er een taxi voor ons zijn gereserveerd dus gingen wij opzoek naar de taxi. Het begon helaas te regenen en de taxi was nergens te bekennen. Uiteindelijk hebben we maar naar het taxibedrijf gebeld om te vragen of er een taxi voor ons was gereserveerd. Helaas helemaal niets, we mochten het zelf uitzoeken. Het hoofdkantoor bellen had ook geen zin want het was hemelvaart en niemand zou die telefoon opnemen. Zonder ook maar een naam van het hotel alleen wetende dat het in Wigan ligt zijn we de taxi ingestapt. De taxichauffeur was heel behulpzaam en we zijn door heel Wigan gereden op zoek naar het hotel. De andere jongen wist wel ongeveer hoe het hotel heette dus uiteindelijk zijn we er toch gekomen.

In het hotel werden we ontvangen door de trainer en s middags om1 uur begon voor mij de training. Alles werd uiteraard in het Engels gedaan omdat van de 19 mensen in de groep er maar 2 Nederlanders waren. In het hotel hadden ook de mini club (1-4jaar) mensen en de fun station(4-12jaar) hun training. Tijdens de training heb ik veel geleerd over het coachen en begeleiden van mensen en hoe eurocamp in elkaar zit. S' avonds waren we altijd vrij dus mochten we doen wat we wouden. Na de 2de keer was ik het avond eten in het hotel zat en ben ik 3 keer uiteten geweest met de andere. De eerste keer ging ik met een Michelle een Nederlands meisje dat bij mij in het team zit uit eten en met nog 4 andere. De tweede keer met Kelly mijn klasgenoot en 2 andere en de laatste keer gingen we uiteten met z'n 10en omdat de meeste al waren vertrokken naar hun camping en ik die nacht pas om 4 uur zou worden opgehaald.

Dinsdag nacht/ochtend, samen met aicha Kelly en danique zijn we in 1 hotel kamer gebleven. We hebben uiteindelijk een matras uit een andere kamer gepakt en daar heb ik samen met Kelly opgelegen. We hadden allemaal onze wekker gezet om half 4 om mij en de rest uit te zwaaien. Samen met 2 van mijn team en 2 andere zijn we met de taxi naar Manchester gereden. Dit keer geen problemen gehad met de bagage, ze deden ook gelukkig niet moeilijk dat het 1 kilo te zwaar was, wat ik van Ryan wel had verwacht. En ook door de scan heen ging helemaal soepel, ik hoefde voor het eerst niet gefouilleerd te worden, terwijl Michelle en Rachel dat wel hadden. In het vliegtuig aangekomen dacht ik heerlijk muziek te gaan luisteren, al snel kwam ik erachter dat ik mijn oordopjes niet had ingeplugd en iedereen van mijn muziek kon genieten. Het vliegtuig was overigens heel erg leeg.
Aangekomen in tours, het kleinste vliegveld dat ik ooit heb gezien. Je land, komt aan in een ruimte waar de bagageband is en daarna sta je ook weer direct buiten. Werden we gelukkig wel opgehaald!

Onze slaap accommodatie was even schrikken, alles was zo vies. Na een paar uurtjes de hele tent omgekeerd te hebben, was alles super schoon. Alleen kwam ik er achter dat ik zelf een slaapzak mee had moeten nemen. De andere medewerkers vertelde dat zij ook in shock waren de eerste dag. We hadden alleen een tent met gasfornuis en een kleine koelkast. Al het ander hebben bij elkaar moeten smokkelen. Gelukkig is iedereen hier zo aardig, waardoor ik nu op een bank zit gemaakt door Martin en we een super grote koelkast met vriesvak hebben gekregen. Ik heb zelf een beetje geïmproviseerd en heb nu een walk in closet en andere dingetjes om het een beetje thuis te maken. Vandaag hebben we een wasmachine gekocht, iedereen heeft 15 euro ingelegd en daar is er een van gekocht.

Woensdag zijn we begonnen met werken. We hebben 2 tenten, een mini station en een fun station. Daarnaast hebben we ook. Learn to swim en learn to ride voor de kinderen. Op dit moment werken we met z'n 3 maar zondag komt er een Engels meisje bij. In juli komt er nog iemand bij en dan is het team compleet.

Dit is mijn verslag voor de eerste week. Ik zal proberen elke week een verslag te schrijven maar kan jullie niets beleven!
Ook zal ik morgen of overmorgen aantal foto's maken van mij tent en mijn werk en dat zal op Facebook komen!

Mijn adres is

Chateau des marais
Rue du chambord
Muides-sur-loire

Kaarten zijn van harte welkom, kan ik lekker mijn tent mee op vrolijken!

Mocht je willen Skype is mijn naam ilse.groot

Tot over 16 weken! ( uitgerekend door Roo)

Liefs Ilse

  • 17 Mei 2013 - 22:35

    IStage:

    Leuk om je via deze weg te kunnen volgen. Heel veel succes met het aansturen van je team en het begeleiden van de andere studenten! Have fun en maak er een leuke/leerzame stagetijd van. iStage4you

  • 18 Mei 2013 - 18:40

    Erika:

    Hey Ilse,

    leuk om je op deze manier weer te volgen.
    Goed dat je het adres meteen opgeeft er komt zo snel mogelijk iets jou kant op!
    Veel succes en probeer ook lekker te genieten.
    Liefs Cor, Loes, Bram en Erika

  • 19 Mei 2013 - 20:37

    Astrid:

    Mooi verslag Ilse, veel wisten we al, lees toch weer nieuwe dingen.
    Veel plezier,
    Gr Kevin, pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 43119

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: