Week 1: Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Week 1: Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Week 1: Melbourne

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

07 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Zondag avond ben ik wat gaan drinken met Maranda. Het duurde even voordat ik de bar gevonden had. Maar was zeker leuk om haar weer te zien. De terugweg naar het hostel kon ik gelukkig beter vinden.

Op maandag ben ik het centrum ingegaan voor wat boodschappen en een beetje het centrum bekeken. Later die dag ben ik naar eureka toren geweest. Dat is een toren waar je een ongelooflijk mooi uitzicht op Melbourne heb, foto's hiervan staan op Facebook en instagram.

Op dinsdag zou het ruim 30 graden worden, best koud vergeleken met waar ik vandaan kwam. Maar warm voor Nederlandse begrippen dus het ideale moment om naar het strand te gaan. En dat was m'n dag ongeveer, aan het strand gelegen en niets gedaan.

In de kamer is het een komen en gaan van mensen, erg gezellig allemaal, maar helaas doen niet altijd onze pasjes voor de deur het. Zo ook dinsdag avond. Iemand zat te klooien met de deur, dus deed ik de deur maar open. En zwarte meneer kwam binnen en begon in het Frans te praten. Ik duidelijk gemaakt dat ik geen Frans spreek en dat was het gesprek. Hij ging op het bed naast mijn bed zitten en heeft daar ongeveer 10 minuten gezeten. Terwijl ik bezig was met make up enzo zat hij daar maar te staren, erg ongemakkelijk. Gelukkig was ik niet alleen in de kamer maar ook 4 Duitse meiden. Die man begon op eens een verhaal te vertellen dat hij in Melbourne woont en aan het verhuizen is en daarom een nachtje hier slaapt. Hij had geen bagage bij zich, heel vreemd allemaal. Op een gegeven moment werd er weer op de deur geklopt, met de angst dat er nog een vreemde aan de deur stond heb ik de deur open gedaan. Gelukkig was het de Amerikaanse jongen, direct daarna ging de andere meneer weg.
De Duitse meiden vonden het maar vreemd en ik voelde me er ook niet prettig bij. Ongeveer 30 minuten later stond hij weer aan de deur en deed een andere jongen open dit keer. Weer ging die man op het bed naast mij zitten, dat terwijl er bagage van een ander oplag. Ik heb m'n waardevolle spullen in m'n kluisje gelegd en ben naar beneden gegaan voor een drankje. Een van de Duitse meiden is naar de receptie gegaan om te controleren of hij een kamer had geboekt. Helaas had hij geboekt voor 1 nacht. Grotendeels van de avond ben ik in de bar gebleven en heb ik gebiljart met wat Engelse.

Woensdag werd ik tegen 10 uur pas wakker, die enge man was al vertrokken gelukkig.
Ik ben tegen de middag weer naar st kilda beach geweest en heb daar weer eens heerlijk niets gedaan, want net als dinsdag was het ruim 30 graden.
In de avond had ik afgesproken met lynsey, een Schotse die ik van m'n eerste week in Sydney heb leren kennen. Samen zijn we naar de Victoria markt gegaan die achter m'n hostel was. Op de woensdag avond is er altijd een food market en daar hebben we dus wat gegeten en sangria gedronken. Zij moest echter de volgende dag werken en ging om 9uur weer terug naar haar hostel. Ik liep terug naar mijn hostel en kwam onderweg m'n kamergenoot tegen. Hij vertelde vrolijk dat ze op de kamer wat drankspelletjes gingen spelen dus ik maar een flesje wijn gehaald. Gezellig met bijna iedereen van de kamer hebben we een spel gespeeld en zijn daarna naar een bar gegaan omdat 2 andere wouden slapen. Super gezellig avond, en zo leerde ik weer nieuwe mensen kennen.

Donderdag was ik weer niets als eerste op. Gelukkig lag half de kamer nog op 1 oor en ben ik maar onder de douche gestapt. Direct m'n bikini aangetrokken en weer naar st kilda gegaan. Het is ongeveer 15 minuten met de trein naar st kilda. Het strand is heel rustig vergeleken met Nederlandse stranden. Misschien omdat 30 graden hier redelijk normaal is en het natuurlijk een heel lang strand is. Het fijne van st kilda is dat er ook een grasveld is, drie keer raden waar ik lag. Heerlijk m'n boek te lezen en muziek te luister, het echte vakantie gevoel dus.
In de avond zaten we weer gezellig aan met iedereen uit de kamer dit keer. Zelfs mensen die net nieuw waren zaten gezellig aan en we gingen met z'n alle naar een club.

Vrijdag tegen de middag ben ik met 4 andere naar brighton beach gegaan. Dit strand is ongeveer 20 minuten met de trein vanuit Melbourne en bekend om de gekleurde huisjes. Wat ik niet wist is dat je daar ook een super mooi uitzicht op de stad heb (foto FB+IG) daar hebben we heerlijk de rest van de dag gelegen. Ja, het leven van een backpacker is zwaar. In de avond maakte iedereen zich klaar voor een avond stappen. Dit keer blijf ik in het hostel en had ik een rustige avond.

Zaterdag ochtend ben ik naar de Victoria markt gegaan. De markt is overdag anders dan de woensdag avond markt. Veel spullen te koop, maar er past echt niets meer in m'n backpack, dus lekker gesnuffeld en met lege handen naar huis. Na de markt heb ik nog wat rondjes gelopen in de stad en ergens wat gedronken. In de avond was er live muziek in het hostel, dus samen met wat andere daar na toe gegaan en later zijn we nog naar een rooftop bar gegaan. Nogmaals een gezellige avond dus.

Zondag tegen de middag ben ik weer naar st kilda geweest. Daar met een Nederlander afgesproken en weer lekker op het grasveld gelegen en niets gedaan. Ik zei het toch, het leven is echt zwaar. In de avond ben ik m'n spullen ingaan pakken en weer een rustige avond. Gezien in maandag om 10uur uitgecheckt moest zijn.

Deze week was voor mij dus echt relaxen en weinig doen. Vandaag komt Nikki (met wie ik ga reizen) en zal ik meer gaan doen, we willen een auto kopen en daarna zo veel mogelijk van het land zien. Nog steeds vakantie dus, alleen wat neer reizen en meer dingen zien. Want dat is waar ik hier voor ben!

Kortom ik geniet!

Liefs Ilse

Instagram: ilsegroo

  • 07 Maart 2016 - 13:38

    Loes:

    Hoi Ilse,
    Echt leuk om dit allemaal te lezen!
    Eindelijk aan het reizen begonnen en de eerste week is goed bevallen lees ik.
    Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag, voor nu wens ik je heel veel plezier maar dat gaat volgens mij wel lukken!!
    Hier in Nederland gaat alles goed, het sneeuwde van het weekend weer, hopelijk gaan we nu richting het mooie weer en kan ik jou af en toe ook wat jaloersmakende foto's laten zien :p
    Liefs Loes

  • 08 Maart 2016 - 15:48

    Fia:

    Goh Ilse
    Klinkt allemaal heerlijk relaxed. Op die enge man na dan natuurlijk ;-)
    Het is je gegund hoor na je nanny periode.
    Vast weer veel energie opgedaan om te gaan genieten van het reizen.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.
    Geniet er van!

    Groetjes uit De Weere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 43051

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: