bijna 6 weken hier! - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu bijna 6 weken hier! - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu

bijna 6 weken hier!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg ilse

11 Juni 2010 | Frankrijk, Onzain

6/6/10

Hallo!

Het is hier druk&warm, zo warm dat ik het niet kan opbrengen om voor een verslag achter me laptop te gaan zitten. En ik liever geniet van het zwembad in mijn pauze.
Over zwembad gesproken, het is heel raar maar het zwembad is van 12 tot 2 gesloten voor de gasten… JA voor de gasten dus niet voor mij(H) als ik om half 2 klaar ben met werken sprint ik naar het zwembad, soms alleen soms met een collega, en geniet ik van mijn privé zwembad, dat is echt heerlijk! Een heel zwembad zonder kinderen, en als dan de poort om 2 uur weer open gaat klim ik uit het bad uit en geniet van de rest van me pauze.

Op mijn vrije donderdag 30 Graden heb ik ook heerlijk aan het bad gelegen en ben ik zelfs verbrand, terwijl ik echt zonnebrand opsmeer! Maar s’ avonds zijn rebecca, OUarda en ik op de fiets naar het treinstation in Onzain gefietst. Daar hebben we de trein naar Blois genomen en in Blois hebben we wat gegeten en we wouden naar een cocktailbar gaan. We hadden ons eten op en zaten te genieten van ons dessert aardbeien met vanille ijs toen we opeens een fles drank op onze tafel kregen. Meteen kwam er een jongen die aan rebecca vroeg ‘ nodig je me niet uit om wat te drinken’ hij kwam dus bij ons aan tafel zitten en we proberen zijn drank, niet bepaald lekker! Ik hielt het dus maar bij mijn eigen drankje. Het gesprek ging nergens over tot hij opeens met een nep slang komt. Rebbeca enQarda laggen helemaal dubbel omdat sinds mij is verteld dat er vorig jaar onder mijn caravan slangen woonde heb ik een angst voor slagen niet normaal! Rebecca legde de jongen (Genaamd Jeremie) uit waarom ze zo lachte en hij trok een gezicht van ‘ datmeenjeniet!’ helaas meen ik het wel. Jeremie bracht ons naar de cocktailbar waar je voor € 9,- een reusachtige cocktail kreeg. Helaas moesten we de laatste trein van 22.30 hebben en hadden we tijd voor maar een cocktail, maar blijkbaar vond Jeremie het wel gezelig en bood ons een lift aan. Eerst zijn we nog naar een bar gegaan en daarna gingen we terug naar onzain. Hij reed ons naar de fietsen toe en omdat hij een busje had stopte we de fietsen achterin en bracht hij ons naar de camping, wat een geluk! We kwamen op de camping en zagen Charlie en Simon aan de bar zitten, Jeremie ging weer naar huis en wij naar de bar daarna hebben we wat bij Charlie gedronken en zijn uiteindelijk naar bed gegaan want de volgende dag moest ik weer vrolijk te werk.

Afgelopen zaterdag hadden we een western theme day. Kortom de hele dag er bij lopen als cowboys en indianen. Wel lekker want je mocht je eigen kleding uitkiezen en omdat het nog 30 graden was werd het een korte broek en een wit topje met een cowboy hoed op me kop. Omdat ze s’ avonds de welkom show hadden moesten we s’ middags nog wat dansje leren, en wat bij het thema hoorde was linedance dus kregen we 2 van die dansjes te leren en mochten we die s’ avond uitvoeren. Niet alles wat in de show zat hoorde bij het thema ik moest ook dansen op bad boy- Alexandra Burke een nummer van Spice girls en beat it van MJ en natuurlijk had ik ook weer de sketch in de wasserette. Alleen dit keer kwam er een dronken gast op een podium geklommen en begon ook zijn kleding uit te trekken, niet de bedoeling, dus Simon probeerde hem van het podium te halen, wat na 2 keer lukte. De show ging goed en veel mensen gaven er complimentjes over, altijd goed om te horen natuurlijk! Na de show hebben we wat gedronken en de baas van de camping was in een goede bui en kwam met een fles champagne, waar we bijna allemaal lekker van hebben gedronken!

Ook wil ik even zeggen dat ik de hagelslag niet meer mis, Pap & mam bedankt dat jullie dat mee hebben gestuurd net als de DVD’s en de Nederlandse shirtjes:D natuurlijk zijn er wel andere belangrijkere dingen hier die ik mis, zoals me vrienden! Afgelopen maandag was er een terugkomdag op school en dan vind ik het wel jammer dat ik er niet bij kan zijn om iedereen weer even te zien, de rest van school boeit me weinig!

Nou dat heb ik ongeveer een week geleden geschreven, maar omdat ik geen internet kaart meer had kon ik het niet plaatsen. Dus ondertussen heb ik wat meer te vertellen.
Gister heeft het geregend maar gelukkig vandaag schijnt de zon vol op:D terwijl het regende ben ik samen met Anlyati ouarda naar tours geweest, lekker door de stad lopen dacht ik, toch maar even een paraplu gekocht daar. Voor de rest was het gezelig met hun!

Zo meteen heb ik een BBQ omdat Claire morgen weg gaat, zij heeft de kans gekregen om kidsclub coördinator te worden op een andere camping. Morgen vertrekt ze al, als vervanging komt er een nieuw Engels meisje. Op zich vind ik het niet erg dat ze weg gaat want 2 weken geleden was er nog een groot probleem hier over dat zij haar caravan niet wilt delen met iemand anders, en door haar is de sfeer hier soms erg vervelend.

Ook heb ik op me kop gekregen omdat ik nog niet alle kidsclub dansje kan, ik was zo boos toen Ria dat tegen me zei, zij heeft makkelijk praten, het enige wat zij doet is kidsclub want zelf kan ze niet dansen vanwege haar rug. Het zijn best veel dansje en je leert ook allerlei dansjes voor de show dus is het soms wel moeilijk om alles te weten, en dan helemaal als het gaat om een dans die ik nog nooit heb gedaan. En ook omdat soms op de dag zelf ik nog een dansje krijg te leren die ik dan s’ avonds moet opvoeren tijdens de show, maar goed. Samen met de Ouarda(Nederlands) ben ik nu bezig om alle dansje goed uit me hoofd te leren en Ria laten zien dat ik het wel kan!

Maar goed, voor de rest heb ik niks anders te vertellen, als je nieuwsgierig ben over andere dingen zet het dan in een reactie, dan zal ik er in het volgende verslag over schrijven, heb ik ook weer wat te schrijven & jullie te lezen!

Dikke kus Ilse


  • 11 Juni 2010 - 17:19

    Janet:

    Ha, goed voor mekaar daar met t prive zwembad! Klinkt allemaal erg goed
    (op Ria na, Ria; TTYN!! ;)))
    Weer is stukken beter dan hier, we waaien hier uit onze verschoning vandaan...
    Allemaal naar Frankrijk toe!
    Have fun en groetjes X Buuf Sjaan

  • 11 Juni 2010 - 20:50

    Lianne:

    heey!

    klinkt leuk! mooi dan dat zij weg gaat;) hopelijk wordt het dan helemaal super voor jou daar!
    succes met de dansjes te leren!

    liefs, lianne

  • 12 Juni 2010 - 08:24

    René:

    Hallo Ilse
    Ik zie dat je geniet echter ik zie je alleen maar met meisjes op de foto gaat dat wel goed

    Groet en veel plezier Oom René

  • 13 Juni 2010 - 14:38

    Loes:

    Heee ilse!
    Wat een lang verslag,
    zo te horen heb je het daar erg leuk!
    Succes met al je dansjes leren!
    Liefs Loes

  • 21 Juni 2010 - 17:53

    Kelly Vlaar:

    Heey Iels!

    Lekker dat zwembad voor jullie alleen!
    Heerlijk!
    mooie verhalen weer allemaal!

    Bedankt voor jou berichtje enzo!
    dacht stuur jou ook ff een berichtje!
    nog veel plezier!

    xx

  • 25 Juni 2010 - 21:01

    Fia:

    Hoi Ilse,
    Na alle enthousiaste verhalen van je moeder gehoord te hebben tijdens de 4-daagse maar weer eens een blik geworpen op je blog. Volgens mij heb je het fantastisch naar je zin. Geniet ervan, groetjes van Fia, koos en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Onzain

stage

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2012

Mallorca

27 Augustus 2010

4 dagen

19 Augustus 2010

bijna thuis!

12 Augustus 2010

19 dagen

04 Augustus 2010

4 weken
ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 43053

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: