magic of the musical - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu magic of the musical - Reisverslag uit Onzain, Frankrijk van ilse groot - WaarBenJij.nu

magic of the musical

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg ilse

18 Mei 2010 | Frankrijk, Onzain

Hier dan het verslag over de show ‘ magic of the musical’ de naam zegt het al het waren allemaal liedjes uit musicals zoals lion king, Grease, hairspray, cleopetra en nog meer. Het was zo gaaf om te doen, beetje zenuwachtig was ik wel toen ik op het trapje aan de zijkant van het podium stond maar het muziek starten en daarna ging alles automatisch. Het ging allemaal goed, zelf terwijl een collega die in best veel nummers zat plotseling niet meer mee deed omdat ze te veel last had van haar rug, en daar kwam ze de dag zelf mee! Ik begon met het dansje crazy for you geloof ik dat het heet. Voor de rest deed ik mee in lion king, ik had een masker van een leeuw op en moest vanuit de nooduitgang door het publiek naar het podium lopen. Toen we binnen kwamen lopen begonnen de mensen te klappen, en ze vonden het erg leuk dat we door het publiek liepen. Het was ook heel leuk, alleen door dat masker zag je geen drol, dus heel moeilijk om door de mensen op tijd op het podium te staan. Maar gelukkig ging dat wel goed. Daarna zat ik little shop of horror, ik moest terwijl claire aan het zingen was voor het podium lopen als een dronken persoon,dat was echt grappig om te doen! Ik kwam acht het doek vandaan en de mensen begonnen er om te lachen. Daarna lag ik bewusteloos op het podium en als er een zware stem kwam in het muziekje moest ik doen alsof ik dat aan het zingen was. Dat was erg leuk. Daarna moest ik me snel omkleden want ik zat in het volgende nummer, de notre dam en direct daarna in grease dus mijn kleding van grease zat onder mijn kleding van de notre dam, anders zou ik het nooit reden met omkleden. In de notre dam was ik een soort priester samen met Simon en we moesten ‘zingen’ bij claire die ‘dood’ was gegaan. Na dat lied snel me kleding van de notre dam uitgetrokken en me t-birds jas je aangetrokken)ja ik was weer een jongen) voor grease was ik het meeste bang, omdat ik samen met Ria daar in dans en Ria was er niet. Maar alles ging goed, alle pasjes lukte en na afloop hoorde ik dat de mensen grease het leukste vonden. Het laatste nummer waar ik in zat was weer het nummer crazy for you, die deden we 2 keer maar elke keer een andere dans er op. Aan het einde van de show werd iedereen van het team voorgesteld, en daarna deden we drie crazy dances ik heb het nog steeds niet op een filmpje, maar ik heb nog 15 weken de tijd voor dat:P na de show zijn we met het team nog ff gaan nazitten en rond een uur of half 2 ben ik richting me mobile home gegaan, want de dag erna mocht ik gewoon weer om kwart voor 10 beginnen.

Ook ben ik laatst samen met Lindsey naar het dorp gefietst, ik heb een fiets geleend bij de receptie en samen zijn we naar de supermarkt geweest. De heen weg ging heel makkelijk, me trappers heb ik amper gebruikt daarvoor. Daarin tegen de terugweg ongeveer 10 keer zo hard moeten trappen voordat we dan eindelijk op de camping waren. Maar het is gelukkig maar een klein stukje ongeveer 5 km denk ik.

Sinds een paar dagen hebben we een tv in onze mobile home, heel handig, vooral omdat alles Frans is:( maar waarschijnlijk koopt lindsey een schotel zodat ze Engelse zenders ontvangt. Gelukkig versta ik dat wel!

Janet ik heb het filmpje nog niet gezien, alleen wel de foto van de keer dat zijn haar geblondeerd was,. Maar nu ben ik wel erg benieuwd naar het filmpje, het komt wel. Ik heb het schilderij gezien die pap heeft gekregen van zijn vriendengroep en Annemarie, Justin en Luuk ook even, ook al begrijpt Luuk er weinig van.

Het Frans kan ik een klein beetje volgen, ze vertelde dat er vorig jaar een meisje bij de receptie werkte en dat ze binnen 2 maanden aardig Frans sprak, nou hoop ik dat het mij ook gaat luken!

Trouwens het weer is deze week heerlijk, rond de 18 graden denk ik. En volgens de weersverwachting word het donderdag en vrijdag rond de 24 graden! Dus als er kinderen zijn bij de kidsclub dan doen we buitenactiviteiten, want ondanks ik aan het werk ben wil ik wel genieten van het weer. Hopelijk is het in Nederland ook zulk weer dan zijn we straks even bruin:D

Tijdens de training werd gezegd dat de eerste 2 weken het moeilijkst zullen zijn, dus bij deze beloof ik jullie niet meer te missen! Oke dat meen ik natuurlijk niet, want als het kon nodigde ik iedereen uit om even bij me te komen logeren, helaas heb ik geen genoeg ruimte er voor, ik heb een extra bed in me kamer en een slaapbank, maar denk niet dan me huisgenootje het leuk vind iedere ochtend iemand op de slaapbank tegen te komen. Maar natuurlijk mogen jullie het zelf uitvechten wie er komt logeren op mijn extra bed! Wat ze bedoelen met dat de eerste 2 weken het moeilijkst zullen zijn is meer het spreken van een andere taal, je zit heel ergens anders dus het is alles zo anders dan in Nederland, ze hebben GEEN HAGELSLAG!! En je kunt niet zelf even ergens heen omdat je de weg niet weet. Maar gelukkig helpen me collega’s echt heel erg. Ik wou gister alweer op de fiets naar het dorp alleen kon ik al me boodschappen niet mee nemen dus zei me collega ik rij wel even, ze moest zelf gelukkig ook boodschappen halen. En zo zijn er veel meer dingen waar ze je mee helpen. We hebben best vaak met z’n alle een BBQ wat echt super gezellig is. Een keer kwamen ze er mee terwijl ik al aan het koken was, dus nam ik me bordje gewoon mee en zat ik daar aan de bloemkool en waren hun aan het bbq’en gezellig is het evengoed!

Ik heb trouwens nog geen foto’s van de show omdat die mislukt waren met mijn camera. Maar misschien kan ik wat regelen met andere collega’s want ik denk dat andere ook wel wat foto’s zullen hebben. Die zijn jullie dus nog te goed van me!
Ik stop er mee, anders heb ik de andere keer niks meer te melden:P

Tot snel en Pap&Mam zie jullie 21 Juli

Dikke knuffel,

Liefs Ilse

  • 18 Mei 2010 - 16:24

    Ramona:

    Hoi Ilse, wat een leuke verslagen van je. Hopelijk beleef je nog veel leerzame maar vooral leuke dingen!

    X Ramona.

  • 18 Mei 2010 - 18:27

    Angela:

    nohhh wat een verhalen zijn het toch;):P
    Leuk hoor die shows, en blijkbaar ben je erg overtuigend als jongen ahahahha:P

    spreek je meiss!
    Kusjes

  • 18 Mei 2010 - 19:00

    Lianne:

    heey!

    wat gaaf die dat je mee mocht doen met die shows! ik ben benieuwt naar de foto's!;)

    geniet van het lekkere weer! hier is het maar fris! maar het zal binnekort wel wat beter worden zeggen ze..;)

    succes!!
    groetjes, lianne

  • 19 Mei 2010 - 17:08

    Loes:

    Heeeee Ilse!
    Wat een lang verslag zeg!
    Ik lees dat je het er erg leuk hebt!
    En je hebt eindelijk mooi weer:)
    Bij ons schijnt het zonnetje ook steeds meer,
    Veel plezier nog!
    Liefs Loes

  • 22 Mei 2010 - 12:21

    Marcella:

    hee ilse!

    zo te lezen, heb je het wel erg naar je zin daar :D.
    ik heb heeel veel respect voor je dat je nu zo lang zonder de hagelslag moet!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Onzain

stage

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2012

Mallorca

27 Augustus 2010

4 dagen

19 Augustus 2010

bijna thuis!

12 Augustus 2010

19 dagen

04 Augustus 2010

4 weken
ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 43108

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: