Eerste week in Sydney en nelson beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney en nelson beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney en nelson beach

Door: Ilse groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

06 November 2015 | Australië, Sydney

Mijn eerste week in Sydney.

Zaterdag ochtend kwam ik aan in het hostel, maar kon pas vanaf 2uur inchecken. In de lobby had ik voor 1 uur even internet gekocht en zat ik te wachten tot de andere 2 meiden zouden komen. Rond 10 uur kwamen die eindelijk en mochten we alle 3 naar onze kamer. Ik zit op de eerste verdieping en zij op de 7de. Ik heb een pasje gekregen en kan daarmee alleen naar de eerste verdieping en niet verder. Omdat ik dus niet naar hun toe kon en m'n internet ook alweer op was, ben ik in m'n eentje een beetje rond gaan lopen in Sydney. Ik heb ergens geluncht en ben toen weer terug naar het hostel gegaan. Rond 4 uur lag ik in m'n bed want ik had dus best wel last van een jetlag. Verder heb ik die avond niets gedaan omdat ik zo moe was.

Doordat ik vroeg te bed ging was ik zondag ochtend ook al vroeg op. Ik deel mijn kamer met 7 andere waaronder 2 Duitse meisjes die maandag ook aan het ultimate oz meedoen. Met hun ben ik samen naar de supermarkt gegaan en hebben we eten voor zondag gekocht en een ontbijt voor maandag ochtend (pannenkoeken). Smiddags klopte de 2 Nederlandse meiden op de deur, want iedereen kan wel op de eerste etage komen omdat hier de keuken ook zit. Zij gingen naar het manly beach en vroegen of ik mee wou. Dus samen met hun, de 2 Duitse meiden, 1 Nederlandse jongen, 1 Deense, 1 Amerikaan en nog een Nederlands meisje zijn we met z'n alle naar dat strand gegaan. Wat wel handig was, is dat de jongens de weg wisten, want we moesten de boot en een trein nemen om daar te komen. Op zondag kan je door heel Sydney met het openbaar vervoer voor maar 2.50 dus vandaar dat we daar heen gingen. We kamen pas laat weer terug in het hostel en daar heb ik samen met de Duitse meiden gekookt en verder weer weinig gedaan in de avond.

Maandag ochtend moesten we om half 12 verzamelen bij de receptie. Daar hebben we de rest van de groep ontmoet, totaal zijn we met z'n 40 mensen denk ik. Deze grote groep is weer verdeelt in kleinere groepjes van 3. Met z'n alle gingen we naar het kantoor van ultimate oz. Daar kregen we wat info en had je de kans om een simkaart te kopen met eventueel data etc. Dus dat maar gedaan, is toch wel makkelijk dat ik via internet m'n volgende hostels kan boeken en kijken wat er te doen is. Daarna gingen we van start met onze Sydney Tour, dit deden we met de hele groep. Ze hebben ons wat leuke dingen van Sydney laten zien en we hebben in darling harbour geluncht. De Tour eindigde bij het opera house. Samen met 4 Duitse meiden 1 Duitse jongen en een Canadees hebben we nog wat rond gehangen bij de botanische tuinen en daarna zijn we terug naar het hostel gegaan. Om half 8 verzamelde we weer allemaal en gingen we naar de Side bar waar we wat gingen drinken en pizza eten. Echter duurde het best lang voordat we pizza kregen, ik heb 2 punten gegeten en ben terug maar m'n kamer gegaan omdat ik bekaf was.

Toen ik aankwam zaterdag ochtend dacht ik dat ik vast geen jetlag zou hebben, maar nadat ik zoveel heb geslapen zaterdag en savonds snel moe ben terwijl ik voor 6 uur alweer op ben, denk ik dat ik best wel een jetlag heb. Maar ook dat gaat weer over.

Dinsdag ochtend om 9 uit verzamelen met de kleine groep en zijn we lopend naar darling harbour gegaan. Daar hebben we Sydney per boot gezien, het was niet echt mooi weer dus gezwommen heb ik niet, dat deden er maar een paar. Tussen de middag hebben we een bbq op de boot gehad. En later die middag hadden we om 3 uur een afspraak bij de bank om mijn bankpas op te halen. Terwijl dit in Turkije bijna 4 maanden duurde voordat ik een rekening had, was dit zo geregeld hier. Daarna hadden we verder geen programma meer. Samen met Maranda een Amerikaans ben ik door Sydney gaan lopen en hadden we boodschappen gehaald voor het avond eten (kip pesto met bloemkool en broccoli). Savonds heb ik eindelijk even gefacetimed met m'n ouders en ben ik op internet opzoek gegaan naar banen in de buurt van Melbourne. Want maandag ben ik van plan richting Melbourne te vertrekken en daar z'n 3 a 4 weken te werken als fruitplukker oid.

Wat ook wel typisch backpacker is, is dat je wanneer je nieuwe mensen ontmoet stel je eerst dezelfde vragen. Waar kom je vandaan, wat is je naam, hoe lang ben je al in Sydney, wat zijn je plannen hierna. Zo beginnen al mijn gesprekken dus.

Mijn eigen plan was werk zoeken in Sydney of omgeving en later reizen. Maar van de reisbegeleiding kreeg ik te horen dat ze zo af en toe wel mensen zoeken, maar liever mensen die al hebben gereisd. Daarom ben ik nu dus van plan in Melbourne dus z'n 3 a 4 weken te werken om vervolgens te gaan reizen en nadat ik Australië en new zeeland gezien heb weer een tijdje te werken voordat ik naar Thailand ga. Van de week moet ik me dus maar een beetje gaan oriënteren waar heen ik wil en wat ik daar wil gaan zien. Er zijn in Sydney zijn er veel reis organisaties dus ik hoop dat ik over een paar maanden bij een van bedrijven aan de slag te mogen

Woensdag ochtend moeten we om 9uur uitchecken, omdat we met z'n grote groep zijn ben ik iets eerder naar de receptie gegaan zodat ik niet zo lang in de rij hoefde te staan. Eenmaal uitgecheckt brachten we onze backpack naar een opslag, want later zouden we naar basecamp gaan voor 2 nachten en we mochten alleen onze kleine tas meenemen. Voordat we naar basecamp gingen hadden we nog een informatie bijeenkomst over werken en reizen. Ze vertelde een klein beetje over werken maar gingen al snel over reizen en hun dingen promoten. Ook kwam er iemand langs van een bedrijf die ook verschillende reizen aanbied. Persoonlijk vond ik het niet erg interessant omdat het allemaal promotie is. Ik ga liever zelf ergens kijken voor een redelijkere prijs. Daarnaast had ik gewoon meer verwacht van het werk gedeelte en dat was niet veel. Om 1 uur gingen we naar de base camp dat in Nelson beach ligt. Dat was ongeveer 3 uur rijden. Daar aangekomen gingen we pizza eten en hebben we een aantal drankspelletjes gedaan. Super gezellig dus!

Donderdag ochtend vertrokken we om 8 uur naar de duinen om daar te sandboarden. Dat was echt wel gaaf, maar vermoeiend om weer naar boven te lopen.
Daarna gingen we naar het strand, met onze voeten het water in op zoek naar dichte schelpen. Iedereen had er wel een paar gevonden en toen gingen we met z'n alle in een cirkel staan en legde we de schelpen om het zand. De vrouw zei dat we een race gingen houden wie er het eerste weer onder het zand was. Was heel leuk om te zien dat in die schelp een beestje zit dat zichzelf weer in het zand graaft.
Daarna zijn we naar port Stephans geweest om daar een berg te bewandelen vanwege het fantastische uitzicht.
Smiddags hadden we vrij te besteden, op het basecamp is er een tame kangaroo dus heb ik daar een paar selfies mee gemaakt. Zelf vind ik het echt super leuke foto's geworden.
We hebben s'avonds een bbq gehad en daarna een quiz gedaan, helaas niet gewonnen.

Vrijdag ochtend moesten we om 9 uur uitchecken en zijn we weer naar Port stephans geweest. Daar zouden we op een boot dolfijnen gaan spotten, iets waar ik al onwijs lang naar uitkeek. In het begin waren het er een stuk of 3 maar later zwommen er ruim 10 langs de boot, zo super gaaf! Helaas mochten we daar niet zwemmen omdat het een beschermd natuurgebied is. Maarik heb nog nooit dolfijnen in het wild gezien en het was gewoon super mooi om die beesten zo te zien.
Na de boottrip zijn we weer terug naar sydney gegaan en ik zit nu toevallig weer in de zelfde kamer als eerder deze week, alleen met andere mensen dit keer.

Foto's en een filmpje van het zandboarden zijn te zien op m'n Facebook.

Liefs Ilse


  • 06 November 2015 - 13:59

    Fia Kolken:

    Hoi Ilse,

    Leuk om je te volgend via fb en je blog. Voor jezelf straks ook een mooi naslagwerk want wat gebeurt en doe je nu al veel ;-). Geniet ervan en succes vast in Melbourne. Gr Fia

  • 07 November 2015 - 06:36

    Erika:

    Hey Ilse, wat een leuk verslag. En wat ontmoet je veel mensen in zo'n korte tijd. Er is daar veel te zien en te doen lees ik. Geniet ervan. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 43073

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: