Perth + Rottnest Island - Reisverslag uit Merredin, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Perth + Rottnest Island - Reisverslag uit Merredin, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Perth + Rottnest Island

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

10 Juli 2016 | Australië, Merredin

Zondag was het dan eindelijk zo ver. Terug naar Perth. Omdat ze nog geen vervanging hebben gevonden heb ik tijdens de lunch nog 2 uurtjes gewerkt. Daarna ben ik met Eileen naar de andere pub gegaan en heb daar wat drankjes gedaan. Om half 6 stapte ik dan eindelijk de trein in, afscheid nemen was niet moeilijk, alleen voor Eileen wel. Zij heeft helaas moeten huilen nadat ik weg ging, want ook zij vind het niet zo leuk daar. Tegen 9uur kwam ik aan in Perth en ben daarna met de Uber naar het hostel gereden. Daar Angelina en Tobi weer gezien. Ik verblijf in het zelfde hostel als hun, waar ik vorige keer ook verbleef.

Maandag had ik een rustige dag, ik ben de stad in geweest en heb boodschappen gehaald en de tickets voor dinsdag gekocht, want dinsdag ga ik eindelijk aar Rottnest Island!

Dinsdag ochtend de wekker gezet en samen met Angie en Tobi naar de ferry in Fremantle gegaan. Na 30 minuten op de ferry kwamen we aan op Rottnest Island, daar een fiets opgehaald en heerlijk over het eiland heen gereden. Rottnest is bekend vanwege de mooie kust en de quakka, het vrolijkste dier ter wereld. Helaas was het te koud om te snorkelen. Maar alsnog was het een super mooie dag, de zon scheen gelukkig. Tegen de avond hebben we de ferry terug genomen en zijn we boodschappen gaan doen. In de supermarkt verkochten ze hagelslag en beschuit en andere Nederlandse product. Natuurlijk heb ik wat gekocht daarvan. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan.

Woensdag ben ik gaan wandelen door een ander gedeelte van de stad. Vlakbij het hostel heb je Heirisson island, een klein eiland in een rivier waar een paar Kangaroos wonen. Ondanks dat het winter is, was het z'n 19 graden en zonnig buiten. Geen slechte winter dus! Na Heirisson island ben ik nog een stuk verder gaan lopen. In elke suburb heb je een winkelcentrum, vaak overdekt en met een wc. Dus daar even een stop gemaakt en helaas, ik schaam mij ervoor dat ik dat hier neerzet, maar... Ik heb daar m'n telefoon in de wc laten vallen. Snel m'n telefoon uit de wc gepakt en in lichte paniek naar een telefoonzaak gegaan. Nu heb ik gelukkig een USB stick gekocht dat in m'n telefoon past en maak ik na elke uitstap een Back-up van al m'n foto's. Want ik moet er niet aandenken dat ik al m'n foto's kwijt raak. Maar gelukkig in de telefoonzaak hebben ze mijn telefoon weten te reden. Met een nieuw scherm erin is hij weer zo goed als nieuw. Ik weer verder met m'n wandeling en de rest van Perth ontdekken. Onderweg kwam ik een Nederlands café tegen, maar die was gesloten. Leuk om te zien dat er best veel Nederlandse producten te krijgen zijn aan de andere kant van de wereld. Maar voor deze week hou ik het bij m'n beschuit met hagelslag.
In een ander winkelcentrum zat een kapper die knipt voor $10,- super goedkoop natuurlijk en na ruim 8maanden ben ik dan voor een knipbeurt gegaan.

Omdat ik eigenlijk niet z'n fan van mijn backpack ben heb ik hem te koop gezet op een Facebook groep in Perth. Het is een fijne tas, maar soms zwaar voor op je rug. In een winkel had ik al eerder een backpack gezien die zowel op je rug kan of als koffer kan worden gebruikt want het heeft wielen. Met mijzelf de afspraak gemaakt wanneer ik m'n backpack heb verkocht mag ik de nieuwe kopen. En donderdag was het zo ver. Iemand had een leuk bod erop gedaan en wilde de tas wel overnemen. En ik heb nu een heerlijke tas die ik in principe niet meer hoeft te dragen.

Vrijdag was een echte winterse dag, het regende de heledag. Samen met wat andere hebben we lekker tv gekeken in het hostel. Een luie dag dus, want verder heb ik ook weinig ondernomen. Ik ben naar de bibliotheek geweest om daar m'n vliegticket en andere vouchers uit te printen. En naar een belastingkantoor geweest om mij te laten informeren over het terugvragen van m'n belasting. Maar dat is allemaal saai papier werk.

Zaterdag ben ik met Cyndi en Angie naar een coffieshop gegaan omdat je daar van die luxe milkshakes heb. Het leek ons leuk en vooral lekker om dat een keer te proberen. Je had er zelfs een met 3donuts bovenop. Dat was een beetje te veel van het goede en ik ben voor eentje gegaan met kleine koekjes erop (foto staat op instagram). Verder heb ik mijn nieuwe backpack ingepakt en alles past erin! Of het ook onder de 20kg zal zijn weet ik niet maar dat zal wel goed komen. Op dit moment heb ik redelijk wat kleren omdat wat warme kleren aan heb moeten schaffen. Na mijn avontuur in Nieuw-zeeland zal ik die waarschijnlijk naar een tweedehands winkel brengen. Tegen de avond heb ik de bus naar het vliegveld gepakt. Op het vliegveld aangekomen kon je je bagage wegen, dus dat maar gedaan voordat km incheckte. Gelukkig was het 19kg. Alsnog best veel voor een backpack maar goed, er zitten nu wielen onder dus is het makkelijker. Ook was ik de gelukkige en kreeg ik een stoel bij de nooduitgang. Dit nemen ze nog best serieus in Australië. Ik moest iets tekenen waarin stond dat bij een noodgeval het personeel moest assisteren en ik kreeg een hele uitleg over hoe ik die deur open moet maken. Ook kreeg ik uitleg over het reddingsvest. Mij eerste gedachte was wanneer ik hier in de zee spring vanuit een vliegtuig wordt ik opgegeten door een haai. Maar toen bedacht ik me al snel dat de vlucht dwars over het land heen gaat. Als ik het vliegtuig al uitspring zal ik toch echt een parachute nodig hebben om te overleven. Gelukkig zijn alle scenario's die in mijn hoofd afspeelde niet gebeurd en ben ik zondag ochtend veilig geland op Cairns.

Met een shuttlebus ben ik gratis naar het hostel gebracht om 8uur in de ochtend. Het tijdverschil is weer 2 uur opgeschoven en ik loop nu 8uur op voor. Door weinig slaap en omdat ik nog niet kan inchecken ben ik in de tv lounge in slaap gevallen. Rond 2 uur kon ik dan inchecken en heb ik genoten van een heerlijke douche. Ondanks dat de vlucht maar4 uur was, was het wel fijn om mijzelf even op te frisse . Het is hier zonnig, rond de 28 graden en ik zit momenteel op het balkon te genieten van het live muziek van de buren. Morgen een wandeling door het regenwoud en dinsdag snorkelen op de great barrier reef. Ik heb er zin in!

  • 10 Juli 2016 - 21:20

    Erika :

    Dat klinkt allemaal weer goed Ilse!
    Weg met het negatieve en genieten met de grote G!
    Veel plezier xxx

  • 11 Juli 2016 - 22:20

    Vera:

    Inderdaad dit klinkt al een stuk beter!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merredin

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 43010

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: