Werk - Reisverslag uit Merredin, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Merredin, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Werk

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

13 Mei 2016 | Australië, Merredin

Het originele plan was om te gaan werken als Nanny bij het gezin met een meisje van 6maanden oud. Ik had afgesproken om daar donderdag naartoe te gaan en mezelf een beetje eigen te maken in het huis, en dan vanaf maandag zou ik gaan werken.

Ik had dus nog een week de tijd voordat ik zou beginnen. En ondanks dat ik een baan had, ben ik doorgegaan met solliciteren. Gewoon omdat ik eigenlijk iets anders wilde, iets meer uitdagends en iets wat meer betaald zou krijgen.

Maandag was ik met Angelina, Laura en Tobias naar kings park geweest in Perth. Daar heb je super mooi uitzicht op de stad. Ik de avond zijn we pannenkoeken gaan bakken en dat heerlijk met vers fruit gegeten.

De rest van de week heb ik gesolliciteerd, nouja week? Zaterdag tot maandag eigenlijk. Uiteindelijk kreeg ik een mail van een vrouw of ik nog beschikbaar was. Dit ging om de baan tutor/ au pair. Met die vrouw had ik al eerder contact gehad, maar zij zocht iemand voor minimaal 6 maanden. Blijkbaar wilde niemand dat en kreeg ik een kans. Op dinsdag ochtend afgesproken in een café voor koffie. Het klonk allemaal prima, een jongen van 13 jaar helpen met zijn huiswerk en er voor zorgen dat hij een ritme in het leven heeft. Haar man was maandag tot vrijdag weg, en zij werkte tot laat elke dag. En met dit baantje kreeg ik nog meer betaald ook! Veel uitdagender was het niet, maar zij accepteerde dat ik tot eind juli kan blijven en niet langer.

Later die dag kreeg ik een mailtje van een country hotel/pub. Zij zochten iemand als bar attantent en of ik nog beschikbaar was en wanneer ik kon komen. Voor dit baantje kreeg ik nog meer betaald en is stuk uitdagender! Eindelijk iets wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb, iets waar ik nieuwe ervaringen mee opdoe en het mooie, ze wilde het liefste dat ik per direct heenging. Via het internet een trein ticket geboekt. Woensdag was niet mogelijk meer, maar donderdag wel.
In de avond heb ik m'n RSA gehaald, dat is een certificaat die je moet hebben als je achter de bar staat. Ik ben zo slim geweest om in mijn motivatie brief te zetten dat ik die certificaat al heb, niet dus. Die cursus kan online gedaan worden maar duurt wel ruim 3 uur, oeps. Gelukkig hadden Angelina en Tobias de cursus al gedaan en kon ik in die van hun kijken waardoor het een stuk makkelijker was.

Die avond heb ik ook naar beide au pair families een berichtje gestuurd dat ik de baan niet nam. Het gezin van de 13 jarige jongen bedankt mij voor het afbericht. Het andere gezin was een beetje boos en teleurgesteld en dat stuurde ze naar mij. Misschien egoïstisch van mijzelf, maar ik verdien met het baantje in de pub bijna het dubbele. Ik kies dan voor geld, het reizen is ook niet gratis en zodoende heb ik meer geld om langer te kunnen reizen. En natuurlijk een nieuwe ervaring, dat ik met kinderen kan werken dat weten we nu wel.

Woensdag heb ik ik al m'n kleren gewassen en heb ik nog een zwart shirtje gehaald in de stad. Voor het werk heb ik namelijk zwarte kleren en schoenen nodig. Daarna ben ik weer naar Kings park gegaan omdat het zo mooi weer was, daar had ik afgesproken met wat andere. In de avond ben ik met Angelina en Tobias naar een Indisch restaurant geweest. In dit restaurant mag je zelf bepalen wat je betaald en uiteindelijk hebben Angelina en Tobias voor mij betaald, super lief natuurlijk! Onderweg terug naar het hostel een ijsje gehaald bij de Mac en in het hostel nog wat gedronken. Daarna m'n bed in wat de volgende dag zou de trein om 7.10 in de ochtend vertrekken.

Donderdag ochtend ging mijn wekker dus veel te vroeg, maar dan ook echt veeeel te vroeg. Snel m'n laatste spullen gepakt, ontbijt gemaakt en uitgecheckt. Het trein station was iets van 30 minuten lopen dus eigenlijk helemaal niet ver, maar zo vroeg en met mijn bagage vond ik het en goede reden om de uber een keer uit te proberen. De avond er voor de app op mijn telefoon gedownload en een code van iemand gekregen waardoor m'n eerste rit gratis zou zijn, prima! Via de app een taxi besteld en hij zou er zijn binnen 3 minuten, super snel dus. De taxi bracht mij naar het trein station en ik hoefde inderdaad niet te betalen, lekker Hollands. Na een rit van 3 uur met de trein kwam ik aan in het plaatsje Merredin. Tegenover het trein station staat het hotel en ik werd al verwacht. Snel kreeg ik een rondleiding en 30 minuten later begon mijn eerste dienst.

Momenteel heb ik 2 collega's die ook achter de bar werken en 3 in de keuken. Mijn eerste dienst was met Renee een Nederlandse uit Alkmaar. Zij werkt hier tot zondag en dan is er ook nog een Duits meisje Laura die blijft hier nog maar 2 weken. Mij werk is dus drankje inschenken en eten brengen. Het is een pub waar mensen zelf naar de bar moeten komen om wat te bestellen en dan krijgen ze een nummer voor het eten. Er gaat een bel af wanneer het eten klaar is en die koeten wijd a zo snel mogelijk naar de gasten brengen. Dat nummer staat op een standaard waardoor we niet als een gek lopen te schreeuwen "NUMMER 12". Maar het gewoon fatsoenlijk serveren.

Tussen 2 en 5 had ik een pauze, in ben even door het dorpje gelopen om te kijken wat er is en omdat ik boodschappen nodig had. Avond eten krijg ik van de pub, ik moet alleen zelf voor de rest zorgen. Er is nog best veel in dit dorp, een Subway, een redelijk grote supermarkt, target (soort Hema maar groter) en wat locale winkeltjes. Prima te doen dus en weinig om al mijn geld aan uit te geven, sparen dus!

Daarna heb ik tot 10 uur gewerkt. M'n eerste dag ging prima, veel informatie maar ik denk dat ik dit echt wel kan uithouden tot eind juli. Het is leuk werk om te doen en hoef niet vroeg m'n bed uit. Vandaag bijvoorbeeld start ik pas om 3 uur, ik werk dan wel tot laat maar dat vind ik echt niet erg.

Liefs Ilse










  • 13 Mei 2016 - 08:37

    Truda:

    Hoi Ilse, wat leuk weer allemaal! En wat fijn dat je een leuke baan gevonden heb, ook lekker onder de mensen. Heel veel succes en plezier daar en een dikke kus vanaf de Kaag.

  • 13 Mei 2016 - 08:44

    Erika:

    Dat is mooi nieuws Ilse, een nieuwe uitdaging.
    Misschien kan je nog wat adviezen van Loes vragen

  • 14 Mei 2016 - 15:09

    Nell Dekker:

    Ilse leuk weer je verslagje we zijn weer op de hoogte van hoe en wat.
    Liefs van ons en succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merredin

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 43023

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: