East coast part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu East coast part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

East coast part 2

Door: Ilse Groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

03 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Zaterdag tegen de middag kwamen we terug van Fraser island. Samen met Mette en Sarah zat ik op de kamer, omdat we daarom hadden gevraagd. De afgelopen dagen heb ik de meeste tijd met hun besteed en het zijn twee gezellig meiden. Na een heerlijke douche en al het zand van mezelf afgespoeld te hebben, hebben we met z'n 3e de was gedaan. We hadden allemaal maar een beetje dus dat kwam perfect uit. In het hostel konden we avondeten met een drankje voor $9,- niet gek natuurlijk, dus dat hebben we gedaan. Daarna zijn we terug maar de kamer gegaan, hebben we gekletst en ik mijn spullen ingepakt.

Zondag ochtend om 7 uur met z'n alle op, gratis pannenkoek ontbijt, dat wilde wij natuurlijk niet missen. Daarna ben ik naar de receptie gegaan om uit te checken en de bus naar Noosa genomen. Helaas gaan de meiden de andere kant op en moet ik weer nieuwe vrienden maken. Aangekomen in noosa ben ik in het stadje rondgelopen. Na het inchecken ben ik naar het strand geweest en heb ik daar lekker gezeten en m'n vorige blog geschreven. Omdat ik morgen de bus naar Brisbane neem heb ik vandaag lekker alles alleen gedaan. Soms is dat ook wel fijn.

Maandag ochtend de bus naar brisbane. Aangekomen in het hostel kon ik direct inchecken, altijd fijn wanneer het eerder kan. Ook hier ben ik de stad ingegaan. Ik heb 2 nachten in Brisbane dus niet super veel tijd. In de stad heb ik een lifeproof hoes voor m'n telefoon gekocht, voor het geval ik het weer in het water laat vallen. Terug in het hostel heb ik op het dakterras gezeten waar je super mooi uitzicht over de stad heb.

Dinsdag heb ik de gratis ferry genomen. Dit werd mij aangeraden door andere backpackers, dus dan doen we dat maar. Daarna ergens uitgestapt waar ik totaal niet thuis hoorde, allemaal kantoormensen in mantel pakjes etc. Snel de Ferry maar de andere kant van de stad waar ik uitkwam bij kangaroo point, een mooie wandeling door de stad met uiteindelijk een panorama uitzicht op de cbd. Vanuit het uitzicht ben ik richting Southbank gelopen. In Southbank heb je een soort strand, dit is gemaakt omdat je niet in de rivier mag zwemmen en het strand zelf is te ver vanuit de stad. Helaas was het bewolkt en koud en heb ik er niet in gezwommen. Daarna loop je door een stukje regenwoud, ook iets wat ze zelf hebben gemaakt daar. Op een stuk waar ik langs liep was het echt super druk en iedereen zat daar op z'n telefoon. Blijkbaar zat daar een Pokemon en iedereen probeerde die te vangen, blij dat ik daar niet aan mee doe. Ben je aan de andere kant van de wereld druk bezig met pokemons vangen.. Nee bedankt.

Woensdag ochtend had ik de bus naar byron bay. M'n laatste stop voordat ik naar Sydney ga. 3 nachten in een hostel geboekt en 2 excursies. Aangekomen bij de bushalte werden we door een pendel busje opgehaald en die heeft ons het stadje laten zien en voor het inchecken gaf de bestuurster een rondleiding in het hostel. Ik had geluk en had een 4 persoons kamer voor mijzelf voor 1 nacht. Donderdag zouden er 3 andere bijkomen. Snel m'n bikini aangetrokken in m'n kamer dit keer ipv in de wc en direct maar het strand gegaan. In de avond ben ik weer een rondje gaan lopen in de stad waarna ik vroeg m'n bed in gegaan ben.

Donderdag stond m'n wekker, want ik werd vroeg opgehaald om te gaan kayaken op zee. In Australië word er bijna altijd wel aan je gevraagd of je alsjeblieft een wetsuit aantrek. Dit vanwege je eigen veiligheid voor sommige kwallen en andere veiligheidsredenen. Dus ook dit keer een wetsuit aan en zelfs een reddingsvest en een helm op. Mij kan niets meer overkomen. Na de instructies op het strand moesten we per tweetal de kayak in. We waren het water nog niet in of we zagen de dolfijnen al. Het is hier illegaal om ze te benaderen en wij moesten dus een andere kant op kayaken. Maar wanneer je stil sta en de dolfijnen naar jou toe komen mag het wel. En wij hadden het geluk dat de dolfijnen wel nieuwsgierig waren, waardoor ze op maar een paar meter afstand waren. Echt heel bijzonder vond ik het, ze waren met z'n 20 ofzo en waren totaal niet bang voor ons. Nadat de dolfijnen een andere kant op zwommen zijn wij ook weer verder gegaan. Dit keer zagen we een groep walvissen van heel ver. Ze sprongen en je zag dat ze water aan het spuiten waren. Ondanks dat ik ze de afgelopen weken al een paar keer heb gezien blijf ik het fantastisch vinden. Ik hoor ook van andere backpackers dat zij ze nog geen een keer gezien heb, dan heb ik wel door hoeveel geluk ik elke keer heb. Daarna gingen we weer terug naar het strand, dat was nog een pittige terugreis. Onderweg zagen we nog een schildpad z'n hoofd een paar keer boven watersteken. Tegen de middag zijn we terug op het strand aangekomen en hebben daar wat water gedronken met een timtam(Australisch koekje). Terug in het hostel ben ik weer heerlijk maar het strand gegaan en daar m'n middag besteed.

Vrijdag werd ik om 10.15 opgehaald door de gekleurdste bus die ik ooit gezien heb. Ik ga voor een dagje naar het plaatsje Nimbin, wat vooral bekend staat om wiet. Het plaatste zelf ziet er heel hippie achting uit. Alle mensen daar hebben lang slordig haar en staan volgens mij stil in de tijd. Iedereen die naar Nimbin gaat komt voor de drugs. Ondanks dat het illegaal is, heb ik niet het idee dat ze in Nimbin controleren. Terwijl we langs een art gallary lopen zit er een vrouw op de bankje dat een papiertje stiekem omhoog houd met daarop de tekst "cookies". Met meerdere daar naar binnen en samen met 2 andere Nederlanders hebben we 3 koekjes gekocht. Er werd van te voren aangeraden om eerst een halve te nemen en daarna zeker 2 uur wachten tot je de andere helft neemt. Zelf heb ik weinig gevoeld, misschien dat ik er te veel van verwachten. Maar een andere meisje had het idee dat we in de achtbaan zaten terwijl we in de bus zaten en kon nauwelijks meer uit haar woorden komen. Ik voelde niets, leuk om een keer geprobeerd te hebben maar verder niets.

Zaterdag ochtend moest ik om 10 uur uitchecken. M'n backpack mocht ik achterlaten want om half 6 zou ik pas de bus naar Sydney hebben. Van te voren m'n bikini aangetrokken en heerlijk naar het strand gegaan. Daarna nog wat door het dorp gelopen, lunch gehaald en in het hostel nog even gedoucht. De busrit was lang, 14 uur, weer een nachtje in de bus slapen. Helaas zetten de buschauffeur geen film op waardoor het redelijk saai was. Maar lekker m'n muziek geluisterd en af en toe proberen te slapen.

Zondag kwam ik rond 7 uur aan in Sydney. Direct ben ik naar het hostel gegaan en heb daar m'n backpack weer achter gelaten. Helaas was inchecken pas vanaf 2 uur dus had ik veel tijd te doden. Voor een ontbijtje ben ik naar een winkelcentrum gegaan. Daar een broodje gehaald en netflix gekeken. Tegen 2 uur ben ik naar het hostel gegaan en mocht ik eindelijk inchecken. Na een heerlijke douche heb ik even een uurtje geslapen, was toch wel erg moe. Daarna ben ik naar het vliegveld gegaan.
Vandaag precies 9 maanden terug dat ik daar zelf aankwam en nu sta ik met een blaadje in m'n handen met daarop Ruud geschreven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 43024

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: