Slang in het zwembad+ De maand januari - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu Slang in het zwembad+ De maand januari - Reisverslag uit Griffith, Australië van ilse groot - WaarBenJij.nu

Slang in het zwembad+ De maand januari

Door: Ilse groot

Blijf op de hoogte en volg ilse

02 Februari 2016 | Australië, Griffith

Dit bericht had ik op 7 januari geschreven, alleen nooit geplaatst.

Zoals altijd genoten we laatst weer heerlijk van het zwembad. Die dag daarvoor 2 dodelijke spinnen vermoord. Maar daar dacht ik niet meer aan. Ondertussen heb ik Matilda geleerd hoe je een koprol moet doen in het water en is ze druk bezig om een speelgoed vis van de bodem op te duiken. Ook Oscar is heel vrij in het water nu hij een reddingsvest draagt. In eens zegt Oscar 'look there' dus wij kijken. Op nog geen cm van Oscar vandaan ligt een slang in de zijkant van het zwembad. 'OUT THE POOL NOW' schreeuwt Monica. Oscar aan zijn reddingsvest gepakt en het water uit gesleurd. Terwijl Matilde aan de andere kant van het bad duidelijk probeert te maken dat haar speelgoed vis nog op de bodem ligt. 'GET OUT NOW!'. Met een tegenstribbel trek ik Matilda het water uit. 'But the fish' kijkt ze me met een bedroeft gezicht aan.
De kids worden naar binnen gestuurd door Monica en wij kijken hoe we die slang kunnen vangen. Matilda heeft ondertussen Mat wakker gemaakt, die lag te slapen omdat hij de komende weken s'nachts werkt.
Met een schepnet heeft mat de slang uit het water gehaald en in een grote bak gedaan. Met een houten plank is de slang dood geslagen. Op de foto ziet de slang eruit als een uitgerekte worm, maar dat maakt hem niet minder dodelijk. En omdat het een babyslang is, zullen er meer rondom dit huis hangen, jippie!

Goed, dat was dus een maand geleden ongeveer.
Ondertussen heb ik vorige week nog een slang uit het zwembad moeten halen. Ik was bezig om het zeil van het zwembad af te halen en toen zag ik een hele lange worm. 'Ohh' zegt Monica, dat is geen worm maar een baby slang. Weer een bruine slang in het zwembad. Met een schepnet die slang eruit gehaald en weer met een stuk hout dat beest dood gemaakt. Wat een ervaring, en wat ben ik blij dat we niet in Nederland hebben.

Verder is Eric 1,5 week bij z'n opa en oma in Melbourne geweest, wat veel rust hier betekende. Begin januari kwamen zij weer terug op de zondag. Die oma was nog geen 10 minuten binnen en begon met al haar zinnen 'isn't it your job to do...' Ondanks het mijn vrije dag is doe ik wel de dingen die ze vraagt. Op dat moment waren mat en Monica met matilda en Oscar bij vrienden. Maar ik irriteer me er dan alweer aan de manier hoe ze vraagt en meteen het hele huishouden overneemt. Die maandag (11januari) beviel Monica van een zoon Harry in het ziekenhuis. Iedereen dol blij natuurlijk want moeder en zoon maakte het goed. Tot vrijdag zouden ze in het ziekenhuis blijven.
Door alle drukt vroeg ik aan die oma of ik het eten moest maken, iets wat ik hier regelmatig doe. Maar dat hoefde niet, oma had alles onder controle. Even later vraagt ze wat ik zou willen eten, het zelfde als de kids is prima (pasta). Daar was niet genoeg van en toen liep ze weg. Haar man en ik hebben als avond eten een rauwe wortel zitten eten. De kids hadden binnen een minuut het eten op en vroegen naar meer. Die oma meer uit de kast pakken(er was dus wel meer) en dat kookt ze voor de kids. Op dat soort momenten tel ik tot 10 in m'n hoofd. Vooral vond ik het sneu voor die opa, die man heeft gewoon niets ge zeggen.
Zo ook op een dag van ruim 40 graden, moet en zal hij van z'n vrouw de auto van z'n dochter schoonmaken. Het zweet drupte aan alle kanten van hem af, zo zielig.
Die dag met lunch dacht ik, ik maak gewoon de lunch voor de kids en die man en zoekt zij het maar uit.
De dag dat Monica thuis kwam waren opa en oma al weg met matilda en Eric. Toen was het helemaal rustig in huis. Baby Harry doet het heel goed, ik merk nauwelijks dat er een baby in huis is. En ook omdat ik nu meer tijd voor Oscar heb, begint hij ook meer te luisteren.

Met australia day (26januari) zijn we naar vrienden van mat en Monica geweest, waar we heerlijk hebben gebarbecued en gezwommen. Die dag kwamen Eric en Matilda weer terug thuis. Mat was naar Melbourne gegaan om ze op te halen en hij moest naar zijn ouders toe die 1uur van Melbourne vandaan wonen. Ik was allang blij dat niet die oma ze terug kwam brengen.

Dat de kinderen alles mogen bij oma merken we nu wel. Eric wilt alleen maar frisdrank drinken en snoep eten. Fruit wilt hij niet en wanneer hij z'n zin niet krijg schreeuwt hij dat wij gemeen zijn en hem hate. Goed, dat is natuurlijk niet zo, maar daar komt hij later wel achter. Matilda gaat gelukkig prima, en Oscar merkt ook dat wanneer hij iets doet wat niet mag, hij meteen naar z'n kamer moet dus doet hij het minder.
Verder kan matilda wat Nederlands spreken en het liedje hansje pansje kevertje en in de manenschijn zingen, wat natuurlijk heel leuk is.

Verder leer ik de vrienden van Monica kennen, en 2 van hun hebben al gevraagd of ik bij hun de volgende au pair zou willen zijn. Wat natuurlijk super gaaf is om te horen, want dat betekend dat Monica positief over mij is! Maar ik ben hier om te reizen en zie nogmaals ruim 3 maanden als au pair te werken niet zitten.

Hopelijk is mijn verslag niet al te negatief, over 3,5 week ben ik hier klaar en ik weet zeker dat ik ze ook ga missen hoor! ( behalve die oma)

  • 02 Februari 2016 - 21:13

    Tiny Groenland:

    Hoi Ilse, wat een heb je weer een mooi stukje geschreven. Ik vind het altijd weer leuk om weer wat van je te horen. Ik wens je nog een leuke tijd bij het gezin!
    Groetjes oma❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Griffith

ilse

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 43097

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 29 Juli 2017

Work and Holiday

09 Mei 2013 - 08 September 2013

Stage Frankrijk (2)

04 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Mallorca

30 April 2010 - 31 Augustus 2010

stage

Landen bezocht: